בן 17 מאשקלון נעצר בחשד שפרץ לחשבונות פורטנייט של צעיר בעל מוגבלות שכלית, סחט אותו והכריח אותו לפגוע בעצמו, לחתוך את ידיו ורגליו עם סכין, להצטלם באופן משפיל ולשתות ולאכול את צרכיו. במקרה אחר, בן ה-17 חשוד בכך ששידל בן 12 להעביר לרשותו סכומי כסף גבוהים מהוריו. לפי החשד, הנער השתלט על חשבונות הפורטנייט של השניים - ובאמצעותו סחט אותם.
מהמשטרה נמסר כי בן ה-17 חשוד בהתעללות מינית בחסר ישע, סחיטה באיומים, פרסום תצלום משפיל, מעשה מגונה בהסכמה שהושג במרמה וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. חוקרי מחלק הנוער של באר שבע קיבלו בחודש אפריל האחרון שתי תלונות, האחד מאמא של בן ה-12 והשני מאפוטרופוס של הצעיר בן 22.
החשוד מוכר כמי שמפרסם עצמו באתרי הרשת כמי שמוכר משתמשי "פורטנייט בזול". בחודש מאי האחרון הוא פנה אל הצעיר, תושב הדרום ששוהה במוסד לבעלי מוגבלויות, והחל לשחק עמו בפורטנייט. אחרי שרכש את אמונו, הוא קיבל ממנו את פרטי המשתמש שלו למשחק. כשהצעיר דרש בחזרה את פרטיו, החשוד החל לפי המשטרה לסחוט אותו באיום, ושידל אותו לפצוע את עצמו עם סכין עד זוב דם, לאכול את הצואה של עצמו, לשתות את השתן של עצמו, לחתוך את אצבעות ידיו ולדקור את עצמו בבטן. כל זאת, לפי המשטרה, עשה החשוד תוך שהוא אומר לצעיר "תתאבד", ומאיים עליו שהוא יהרוג אותו וישלח אנשים שיפגעו בו.
במקרה אחר, בסוף חודש אפריל, שידל החשוד את בן ה-12 להעביר לו כספים ופרטי חשבון בנק של הוריו. החשוד הצליח לגנוב 2,000 שקלים מחשבון הבנק של האם באמצעות משיכה ללא כרטיס, התקין אפליקציה של הבנק בו התנהל חשבון האם וניסה להעביר לחשבונו סכום של 48,000 שקלים.
בשני מקרים נוספים, החשוד פרסם פוסטים משפילים אודות שני נערים. בפוסט אחד, שאליו צירף תמונה, כתב שמדובר בנער פדופיל - ובפוסט אחר טען שנערה היא "עוקצת כרטיסי אשראי".
בן ה-17 מאשקלון נעצר על ידי חוקרי מחלק הנוער בבאר שבע ב-22 למאי, ומעצרו הוארך מעת לעת באישור היועץ המשפטי לממשלה. אתמול הוגשה הצהרת תובע שלפיה יש די ראיות להעמיד אותו לדין בגין העבירות בהן נחשד. מחר צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.
פקד יוני דסקלו, קצין הנוער של תחנת באר שבע, אמר כי "מדובר באירוע חמור, שבו על פי החשד קטין בן 17 סחט כספים תוך ניצול בעלי מוגבלויות ודרישה לפגיעה עצמית, על רקע מכירת חשבונות משתמשים במשחק פורטנייט. אנו פונים להורים לגלות עירנות בנעשה בקרב בני הנוער ולדווח בכל אירוע חריג".
החשוד, נציין, הכחיש את המיוחס לו. מדובר בנער שמוכר למשטרה מתיקים אחרים שמתנהלים נגדו.