השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, מאי גולן (הליכוד), זומנה על ידי המשטרה לחקירה באזהרה בעניין תאונה שבה הייתה מעורבת לפני כארבע שנים. באמצעות עורך דינה, היא שלחה היום (שני) מכתב למשטרה שבו היא טוענת כי מדובר ב"חקירה פוליטית", ודורשת לבטל אותה.
1 צפייה בגלריה
מאי גולן
מאי גולן
מאי גולן
(צילום: נדב אבס)
לפי המשטרה, באוגוסט 2020 גולן, אז חברת כנסת, הייתה מעורבת בתאונת דרכים, כשלפי החשד פגעה עם רכבה ברוכב אופנוע בצומת בתל אביב. רוכב האופנוע נפצע באורח קל, לא התפנה בזמן התאונה לבית החולים וככל הנראה לאחר כמה שעות הגיע למיון, ולאופנוע נגרם נזק. נבדק חשד שגולן ביצעה עבירת תנועה חמורה, וכעת יבחנו החוקרים את מצלמות הרמזור כדי לקבוע באיזה אור ברמזור נכנסו לצומת גולן ורוכב האופנוע.
גולן לא נחקרה בזמנו כי במשטרה חשבו שיש לה חסינות פרלמנטרית מתוקף היותה חבר כנסת, ולא בדקו מול הגורמים הרלוונטיים לגבי מעמדו של חבר כנסת בתאונת דרכים שבה הוא מעורב ללא כל קשר לתפקידו. תיק החקירה נסגר, רוכב האופנוע הגיש ערר על כך, וכעבור כמה חודשים הוחלט לקבל את הערר ולפתוח את תיק החקירה.
במשטרה אומרים כי פנו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ולכל הגורמים הרלוונטיים כדי לקבל אישור לזמן את השרה גולן לחקירה, ולא יודעים להסביר מדוע התיק נמרח במשך כמה שנים עד שהשרה קיבלה את הזימון. החקירה תתקיים השבוע, ככל הנראה מחר, בפני בוחני תאונות הדרכים של מחוז תל אביב.
גולן, כאמור, תקפה את המשטרה. "לאחר שנה וחצי של גיבוי לאנרכיה ברחובות, הגנה על משליכי לפידים על שוטרים, חוסמי כבישים ומדורות באיילון - הגיעה העת ל'עונת החקירות והתחקירים', כתבה גולן בפוסט ברשת X. "ארבע שנים לאחר סגירת התיק, ואף על פי שהחוק מעניק 45 ימים להגשת ערעור על סגירתו (שכמובן לא הוגש אפילו בקרבת המועד הנקוב), נכנס כעת מסמך יצחקי לפעולה, תיק מינורי, דילוג על כל נוהל משטרתי וכמובן תחיית המתים של תיק לא קיים".
לדברי גולן, "כנראה שאין יותר מעשי פשיעה ברחובות, מצב הלחימה הסתיים, ארגוני הפשע הפכו לארגוני שלום ולכן יש להם במשטרה מספיק כוח אדם וזמן פנוי - כדי לזמן לחקירה שרה בממשלת ישראל אודות תאונת דרכים איזוטרית שהתרחשה לפני כל כך הרבה זמן. כל אזרח במדינת ישראל צריך להיות מודאג מזימון שערורייתי שכזה לחקירה לאחר זמן כה רב ולשאול את עצמו: האם חירותם של נבחרי הציבור שלו מאוימת על ידי פקידים בעלי כוח בלתי מרוסן, ומה יקרה כשפקיד כזה או אחר יחליט לאיים על החירות האישית שלו כאזרח ללא חסינות? הרדיפה הפוליטית והשימוש הציני במשאבי המשטרה לניגוח פוליטי לא ירתיעו, לא יעצרו ולא ישתיקו אותי ואת הקהל העצום שאני מייצגת. ממשיכה קדימה".
עו"ד אוריאל חור ניזרי, עורך דינה של גולן, כתב במכתב ששלח למשטרה: "מרשתי נדהמה לגלות כי היא הוזמנה לחקירה באזהרה בתיק בו הינה הקורבן ובשיהוי עצום של ארבע שנים. עצם ההחלטה לפתוח את התיק מחדש, בניגוד בין היתר להנחיות פרקליט המדינה ובניגוד לעקרונות היסוד במשפט הפלילי וככלל, מעלה ריח רע מאוד של התערבות פסולה במערכת הפוליטית ופגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית".
לדבריו, "לא יעלה על הדעת כי ארבע שנים לאחר האירוע, שכלל לא נחקר בזמן אמת ולאחר שלא נעשה דבר עם תיק זה, פתאום ולאחר שמרשתי כבר מכהנת כשרה, נזכר מי שנזכר והתיק בהליך נפתח לו, משום מקום. התנהלותכם זו נודפת ריח חריף של חוסר חמור בתום לב, שעה שברור לכול כי אם שמה של מרשתי לא היה מכיל בתוכו כיום את התואר 'שרה', איש לא היה מעלה על דעתו לפתוח בחקירה פלילית על אירוע שולי שכזה, ועוד לאחר זמן רב כל כך. אי אפשר שלא לחשוש מכך ששיקולים פסולים הובילו לזימון מרשתי לסור לתחנת המשטרה, משל הייתה אדם שאינו שומר חוק, בעוד ניכר כי הדבר הבלתי חוקי הינו זימון מרשתי, בוודאי במועד בו זומנה ועל אחת כמה וכמה כאשר כיום הינה שרה מכהנת. מצופה היה בנסיבות לנקוט משנה זהירות, מה שניכר כי לא נעשה - ככל הנראה ממניעים פסולים".
אוריאל חור ניזריעו"ד אוריאל חור ניזרי
הוא הוסיף: "מה שהולך כמו חקירה פוליטית ועושה קולות של חקירה פוליטית ונראה כמו חקירה פוליטית, כנראה שזו חקירה פוליטית - ואין בכוונת מרשתי לעבור על כך לסדר היום ובכוונתה לממש את זכויותיה בהתאם לכל חוק ודין. מרשתי כופרת מכל וכול בכל הטענות נגדה, היא הקורבן באירוע. אני דורש לבטל לאלתר את זימונה לחקירה באזהרה ואבקשכם לפתוח מיידית בבירור מדוע נדרשת מרשתי לחקירה זו. אבקש כי זימון מרשתי לחקירה בתיק יירשם מיידית כתלונה, הן בגין סחיטה באיומים, הן בגין תלונת שווא והן באשר להתנהלות היחידה החוקרת בתיק זה".