אם ובתה בת ה-7 שצעדו אתמול בבוקר (שבת) סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים עוכבו על ידי מאבטחי שב"כ למשך כשעה, בטענה כי האם צילמה מקטע רחוב סמוך למעון - ובכך "סיכנה את ביטחון המדינה".
התיעוד שצילמה האם בזמן שהייתה מעוכבת

מאז שבנימין נתניהו חזר לשלטון, ביתו הפרטי ברחוב עזה הפך למעונו הרשמי - מאחר שהמעון הרשמי ברחוב בלפור בעיר נמצא בשיפוצים. על מנת שהבית ברחוב עזה יעמוד בקריטריונים של מעון ראש הממשלה, ברחוב הוצבו עמדות בדיקה וגדר ברזל הונחה לכל אורך הבית. בנוסף הוצבו במקום אבני שפה, נבנה אוהל בכניסה לבית ונתלו וילונות הסתרה. מאבטחים מפטרלים במקום והרחוב נחסם כמה פעמים ביום לדקות ארוכות בכל פעם שנתניהו יוצא מהבית או חוזר אליו.
לטענת האם, היא ובתה היו בדרכן לגלידריה שכונתית, ואז במהלך המעבר במקטע המדרכה שסמוך למעונו של ראש הממשלה היא הסבירה לילדה מדוע המדרכות הציבוריות חסומות בביתנים של אנשי האבטחה. "הבת שלי שאלה מה קרה למדרכה ולמה היא עמוסה במאבטחים ועמודים, והסברתי לה שככה נוהג דיקטטור - הוא גוזל מהציבור ופוגע בכל דיירי השכונה ברחוב הכי שוקק חיים בעיר", היא אמרה ל-ynet.
4 צפייה בגלריה
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
בית משפחת נתניהו ברחוב דרך עזה בירושלים
הבית ברחוב עזה בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
אבטחה סביב ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
אבטחה סביב ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
האבטחה סביב ביתו של ראש הממשלה נתניהו
(צילום: אלכס גמבורג)
בתיעוד שצילמה האם בזמן שהייתה מעוכבת, המאבטח של ראש הממשלה נשמע טוען כי היא קיללה. היא אמרה לו בתגובה: "לא קיללתי, הסברתי לילדה. היא שאלה מה קורה ברחובֿ, והסברתי לה שגר פה דיקטטור שהשתלט עליו. אני גרה פה במשך שנים. אתם עובדים בשביל מישהו שזה מה שהוא עושה, אתה מרגיש סבבה עם זה?". המאבטח השיב: "זה מעליי וגם מעלייך. מבחינתי את פוגעת בביטחון המדינה - את צועקת פה דברים". הוא ביקש ממנה להציג תעודת זהות, והיא אמרה: "אין לי תעודת זהות, יצאתי מהבית לאכול גלידה".
לדברי האם, "חשבתי שיש לי זכות להסביר זאת לבתי הקטנה בעודי עוברת במדרכה ציבורית בדרך לגלידריהֿ, אבל המאבטחים חשבו אחרת. הם המתינו שנסיים את הגלידה ונתיישב בגן המשחקים השומם. אני מתאוששת מניתוח והבת שלי עם דלקת בגרון, והמאבטחים קפצו עלינו והאשימו אותי שצעקתי ושקיללתי בזמן שהלכתי בכיף ובשמחה לאכול גלידה. אבל זו לא הייתה סיבה מספיק טובה לעצור אותי, והאשימו אותי שסיכנתי את ביטחון המדינה כי צילמתי רחוב עם בעיות נגישות. תחקרו אותי על תכולת התיק שלי והבטיחו מספר פעמים שיזמינו ניידת משטרה שתיקח אותי ואת ילדתי לחקירה".
4 צפייה בגלריה
אירוע לרגל הצטרפות מדינת ישראל לתכנית הפטור מוויזות לארה"ב
אירוע לרגל הצטרפות מדינת ישראל לתכנית הפטור מוויזות לארה"ב
"ברחוב גר דיקטטור שהשתלט עליו". נתניהו
(צילום: חיים גולדברג / פלאש90)
4 צפייה בגלריה
אישה ובתה עוכבו על ידי מאבטחי ראש הממשלה סמוך למעונו בירושלים
אישה ובתה עוכבו על ידי מאבטחי ראש הממשלה סמוך למעונו בירושלים
מתוך התיעוד שצילמה האישה בזמן שהייתה מעוכבת
עוד סיפרה האם: "עיכבו אותנו במשך שעה. רק אחרי ששמתי ברמקול עורך דין של מערך העצורים שביקש לדעת לאיזו תחנת משטרה הם לוקחים אותנו - פתאום נחשף אחד החבר'ה כשב"כניק עם תעודת שוטר. נתתי לו את כתובתי המדויקת, סיפרתי להם שאני משכונת ניות ונתתי שם מלא ותעודת זהות". לאחר מכן השתיים שוחררו לדרכן.
משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "במהלך שעות הבוקר זוהתה הגעה של האזרחית לקרבת בית ראש הממשלה, תוך שהיא מצלמת את המקום ואת עמדות האבטחה. נוכח החשד שעוררה פעילותה החריגה, ניגשו אליה גורמי אבטחה לבירור מעשיה. האזרחית סירבה לשתף פעולה ומשכך התארך הטיפול. מיד עם השלמת הבירור, היא שוחררה לדרכה. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול במקצועיות ובממלכתיות לשם מימוש תפקידו".