גם אחרי יום הלחימה המסיבי ביותר בחזית הצפונית מתחילת המערכה, ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין נחוש לטוס לניו יורק השבוע, ולנאום בעצרת האו"ם ביום שישי.
בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, שנערכה אמש (שני) וארכה ארבע שעות, שרים המליצו לנתניהו לצאת לנאום באו"ם בשל החשיבות ההסברתית בעת הזו, וראש הממשלה השיב שהוא מתכוון לטוס. השרים התרשמו שהוא נחוש לעשות זאת.
הפנייה הישירה של נתניהו ללבנונים
(צילום: רועי אברהם, לע"מ)

בינתיים, טיסתו של נתניהו במטוס ראש הממשלה "כנף ציון" נדחתה מיום שלישי בלילה ליום רביעי בחצות - כך שיגיע לניו יורק ביום חמישי וינאם בעצרת הכללית למחרת. בכיר בממשלה תקף כי "נסיעה באמצע מלחמה עם חיזבאללה - הפקרות וחוסר אחריות".
נתניהו ככל הנראה ישוב לארץ במהלך השבת, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לו שאם עליו לחזור בשבת לארץ כדי לנהל את המלחמה, "לא רק שזה מותר - זו מצווה". דבריו נאמרו על רקע דרישת יהדות התורה שראש הממשלה לא יטוס בשבת.
לצד זאת, גם האפשרות של ביטול הנסיעה עדיין על הפרק, בוודאי על רקע האירועים הביטחוניים הדרמטיים. ייתכן שבסופו של דבר שר החוץ ישראל כ"ץ הוא שיטוס, וינאם בחלק של שרי החוץ, בתחילת השבוע הבא.
נתניהו צפוי לנאום שעות לפני כניסת שבת, ובהתאם לכך להעביר את סוף השבוע מעבר לים - או לטוס בשבת. לפי הלו"ז המתוכנן, נתניהו צפוי לטוס לניו יורק ב"כנף ציון", בו כבר נעשה שימוש בנסיעתו של ראש הממשלה לנאום בקונגרס. מסתמן כי יגיע לארצות הברית, בליווי רעייתו שרה נתניהו, מספר ימים לפני נאומו. לפי שעה, לנתניהו טרם נקבעו פגישות באו"ם, אך הוא צפוי להיפגש שם עם מנהיגים שונים שיגיעו לעצרת.
ראש הממשלה, נזכיר, ספג ביקורת במהלך ביקורו בוושינגטון בחודש שעבר, שבמהלכו נאם בפני הקונגרס האמריקני, מכיוון שגם אז נשאר בסוף השבוע בארה"ב - אחרי שלפי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוא ביקש ממנו לקיים את הפגישה ביניהם ביום שישי באחוזתו שבפלורידה.
לשכת ראש הממשלה הסבירה אז כי "ישנה חשיבות רבה למדינת ישראל שראש הממשלה ייפגש עם הנשיא ביידן ועם שני המועמדים המובילים לנשיאות ארה"ב. האפשרות היחידה להיפגש עם דונלד טראמפ היא ביום שישי".
פורסם לראשונה: 00:10, 24.09.24