אחרי שהסעיפים הראשונים של המהפכה המשפטית עברו בקריאה ראשונה, ועל רקע היחלשות השקל ביומיים האחרונים, שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן אמר הבוקר (חמישי) בריאיון ל-ynet radio כי הוא לא מאמין בהידברות בין הקואליציה לאופוזיציה. לדברי יו"ר ישראל ביתנו, "נתניהו מתכוון ללכת בכל הכוח על הרפורמה כדי להיחלץ מהמשפט שלו, הוא איבד את כל הבושה".
"לצערי, הממשלה מנסה לחסל את כלכלת ישראל ואת מדינת ישראל כמדינה יהודית, ליברלית וציונית", אמר ליברמן. "יש פה מבצע חיסול ממוקד שמנהלים נתניהו, יריב לוין ועסקנים חרדים. יש פה אובדן בושה. אני מסתכל על כל מה שקורה בכלכלת ישראל - השקל נחלש, הבורסה בירידה, הריבית עולה, מערכת החינוך והשלטון המקומי שובתים. כל התקשורת הכלכלית העולמית מזהירה מפני דהירה אל התהום".
6 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
"הממשלה מחסלת את הכלכלה ואת ישראל כמדינה יהודית, ליברלית וציונית". ליברמן
(צילום: ירון ברנר)
6 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"נתניהו סחיט, וכל הממשלה מתנהלת לפי זה". רה"מ ושריו
(צילום: עמית שאבי)
ליברמן התייחס לדיונים שמתקיימים בוועדת הכספים על תקציב מעונו הפרטי של נתניהו. "אתמול סוף סוף הקואליציה תמכה בגיוס, אבל לוועדת הכספים", הוא אמר. "אתמול הרי היה דיון מאוד חשוב על אישור תוספת תקציבית בשביל שמפו ואיפור של ביבי ושרה נתניהו. הדיון היה כל כך חשוב שכל חברי הקואליציה הגיעו אחד אחרי השני וכל אחד שם דיבר בפאתוס, והיום יש עוד דיון. כלומר היום יש לנו ירי בשדרות ויש גל טרור וארבע נשים נרצחו בשבועיים, אבל ועדת הכספים מתכנסת היום במיוחד לדון על האיפור והשמפו עבור בני הזוג נתניהו".
שר האוצר לשעבר התייחס גם לדבריו אתמול של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שקרא לשר המשפטים יריב לוין "ראש הממשלה האמיתי". לדברי ליברמן, "יש פה הרבה ראשי ממשלה כי הם מבינים שנתניהו נסחט, אז גפני שם אולטימטום בנושא פסקת ההתגברות, סמוטריץ' שם אולטימטום בנושא הסמכויות שלו באיו"ש וכל אחד שם פה אולטימטום. יריב לוין אומר לו שאם הוא לא יעביר את החוקים הוא יתפטר. הוא הפך לקיר של כל האנשים ההזויים והלא אחראיים. יש פה ממשלה שמתנהלת לפי מעשי סחיטה של כל המרכיבים, כי כולם מבינים שנתניהו רוצה דבר אחד. זאת לא רפורמה משפטית, הוא רוצה חוקים פרסונליים שיוציאו אותו ואת דרעי מהברוך המשפטי".
6 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"כל הרפורמה היא כדי להוציא את נתניהו ודרעי מהברוך המשפטי". רה"מ ויו"ר ש"ס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"ברגע שתהיה פסקת ההתגברות, ברור שהצעד הבא יהיה חוק צרפתי", המשיך ליברמן. "ודרעי, שבג"ץ פסל אותו, כבר מעביר חוק דרעי 2 - כדי שבג"ץ לא יוכל להתערב בנושא מינוי שרים. זה מה שהולך להיות. ברור שזאת לא רפורמה, זה קודם כל ניסיון לחלץ את נתניהו ואת דרעי מהברוך המשפטי, ודבר שני זה השתלטות על מדינה. זה לא רק מערכת המשפט. אנחנו ראינו ניסיון כבר להשתלט על הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שכנראה נתניהו בינתיים הקפיא אבל לא ויתר. הוא לא יאריך את המינוי של איש סטטיסטיקה מכובד, והוא גם לא יביא מישהו אחר במקומו. הוא ישים בינתיים ממלא מקום עד שיהיה עיתוי נוח ואז הוא ימנה ללשכה עוד איזשהו 'קומיסר'".
ליברמן אומר שהשלב הבא הוא השתלטות על התקשורת. "הרי הוא לא רוצה לבטל רק את התאגיד, הוא רוצה לבטל את מועצת הלוויין והכבלים והוא רוצה לבטל את הרשות השנייה. הוא היה אמור לכנס מסיבת עיתונאים גדולה וברגע האחרון ויתר. בנוסף יש גם ניסיון של הבכירים בליכוד להשתלט על הבנק המרכזי. שמענו כמה וכמה הערות, וגם פה נתניהו הבין שזו לא שעת כושר. האסטרטגיה שלו היא כמו שאומרים 'פרה פרה' - נשתלט על המערכת המשפטית, ואחר כך נשתלט על הבנק המרכזי, על התקשורת ועל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה".
6 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
"המדינה קורסת, ובוועדת הכספים מתעסקים באיפור של ביבי ושרה". רה"מ ורעייתו
(צילום: AP)
על ניסיונות ההידברות אמר ליברמן: "אני לא מאמין בשום הידברות. אני דיברתי עם ידידי בני גנץ ואמרתי לו 'מה אתה כל פעם אומר נשב עד שיצא עשן לבן'? ישבת עם נתניהו, יצא עשן לבן. חתמת איתו על ההסכם הכי מפורט. מה קרה אחר כך? אנחנו יודעים מה קרה. אותו דבר יקרה גם הפעם. אין לי ספק שנתניהו הולך עד הסוף. הבן אדם איבד את הבושה, הוא איבד את זה.
"הרפורמה הזאת גם יכולה להשפיע על המצב עם האמריקנים, הם גם לא מסתירים את זה. אמר את זה מזכיר המדינה בלינקן ואמר את זה השגריר ניידס. כבר ראינו צעד מעשי אחד שהוא רק פרומו. במועצת הביטחון הפלסטינים הגישו הצעה לדיון, והאמריקנים לא רצו להשתמש בזכות הווטו ולכן הם הגיעו להסכמה עם הפלסטינים שהמועצה תפרסם הצהרה משותפת, כשהם חלק מההצהרה. מבחינה דיפלומטית זה חסר תקדים, אני זוכר רק פעם אחת בתקופת אובמה שזה קרה, וזה מבשר לנו רעות. הרי מה גם אמר השגריר האמריקני? שהם היחידים שיכולים להגן עלינו במועצת הביטחון. אם אין לנו וטו אמריקני שם, זה חלום בלהות שאני אפילו לא רוצה לחשוב מה ההשלכות שלו".
6 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"בדרך למדינת הלכה". חברי הכנסת גפני ואייכלר מיהדות התורה
(צילום: עמית שאבי)
על המצב הביטחוני אמר: "בנוסף למפולת מדינית, צריך להבין גם שיש לנו מפולת ביטחונית. יש לנו ירי מעזה, למרות כל הבטחות הממשלה החדשה. יש שם פשוט טפטוף, ומתחילים להרגיל אותנו לזה. אנחנו רואים פרץ של אלימות. דיברו על משילות, יש פה אלימות. עוד נשים נרצחות, בלגן בדרום. דווח שאיראן העשירה אורניום כבר לרמה של 84%, והדיון הביטחוני היחיד שהממשלה קיימה זה על הסמכויות שסמוטריץ' רוצה לקבל מגלנט".
על העברת חוק החמץ והרחבת סמכויות בתי הדין הרבניים אתמול בקריאה טרומית במליאת הכנסת אמר: "אנחנו חד וחלק הולכים למדינת הלכה. יש פה ניסיון פסול של כל מיני משיחיים ומטורללים להשתלט על היהדות. הרי מה אמר אתמול דודי אמסלם, וגם אחרים? שמי שלא שומר מסורת הוא לא יהודי. אני רק רוצה להזכיר שגם הרצל, גם ז'בוטינסקי וגם טרומפלדור היו אתאיסטים מוחלטים. ז'בוטינסקי לא צם גם ביום הכיפורים, והם היו יהודים הרבה יותר טובים".
6 צפייה בגלריה
ועידת "האנשים של המדינה"
ועידת "האנשים של המדינה"
"ראינו מה קרה בפעם האחרונה שגנץ סיכם דברים עם נתניהו". ליברמן על יו"ר המחנה הממלכתי
(צילום: יריב כץ)
"זה לא נורא לשמור מסורת, אבל לא בכפייה", המשיך ליברמן. "אנחנו בעד היהדות ומסורת ישראל, אבל אנחנו נגד מדינת הלכה שתהיה סופה של ישראל כמדינה ציונית. מי שמכיר את ההיסטוריה יודע שכל ראשי החרדים התנגדו להקמת המדינה. הם מנסים לכפות עלינו הפרדה מגדרית בכוח, ועוד כל מיני דברים מטורללים שכרגע מעבירים בחקיקה. אלה דברים בלתי סבירים. חוק החמץ זה פרטים קטנים. מה שחשוב פה זה הכיוון, העיקרון. הרי מדברים פה על חוק יסוד לימוד תורה. מה זה אומר? זה למעשה חלוקת עם ישראל לשני חלקים - אחד ילך לצבא והחלק השני ילך לישיבות. זה הסוף של צה"ל כצבא העם וזה הסוף של עיקרון השוויון בנטל".
ליברמן סיכם: "אנחנו העברנו שלטון רק לפני פחות מחודשיים, והאנשים המטורללים האלה הכניסו את כל המדינה לאנדרלמוסיה ואת כל האזרחים לחרדה. אנחנו כרגע רואים פה כאוס שלא ידענו כמותו. אני מקווה שהשלטון הזה באמת יתחלף במהרה כי אחרת אנחנו פשוט נקרוס".