הארכת המעצר, היום
(צילום: רועי רובינשטיין)

הפרקליטות הצבאית הגישה היום (שלישי) בבית הדין הצבאי בקריה הצהרת תובע נגד סא"ל דן שרוני, שחשוד בצילום בסתר של עשרות חיילות, ומעצרו הוארך עד ל-22 בדצמבר. עד יגובש גם כתב האישום נגדו, ולפי הפרקליטות החקירה הסתיימה ונותר רק לקיים לשרוני שימוע שאחריו יוחלט סופית באילו סעיפים להאשימו.
4 צפייה בגלריה
דן שרוני מובא להארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
דן שרוני מובא להארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בקריה תל אביב
סא"ל שרוני, היום
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
המתלוננות שהגיעו להארכת המעצר
המתלוננות שהגיעו להארכת המעצר
מתלוננות נגד שרוני בהארכת המעצר
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
דן שרוני בהארכת המעצר
דן שרוני בהארכת המעצר
שרוני בהארכת המעצר
(צילום: מוטי קמחי)
לשרוני מיוחסות עשרות עבירות של ביצוע מעשים מגונים ופגיעה קשה בפרטיות החיילות ששירתו תחת פיקודו. הוא חשוד בצילום של כ-50 חיילות ואזרחיות במצבים אינטימיים וללא ידיעתן, מאז שנת 2010. הקצין הבכיר, ששימש עד למעצרו כמפקד בית הספר לנהיגה בעיר הבה"דים, שמר על שתיקה בחקירתו, ובסביבתו טענו כי מעולם לא פגע פיזית בחיילות, שחלקן העידו כי שימש להן כמפקד מסור ודואג.
במהלך הדיון היום, שהיה רגוע יותר מזה האחרון ולא לווה בצעקות נגד שרוני, הלינה פרקליטתו עו"ד עדי ריטיגשטיין אייזנר על תנאי הכליאה שלו וטענה כי הבידוד במעצר מקשה עליו. שרוני שוהה בהפרדה מאסירים אחרים, ולטענת הסנגורית הדבר נכפה עליו בשל חשש שאחרים יפגעו בו.
"יש לו משפחה בבית", אמרה. "בבידוד אי אפרש לעשות את הדבר הפשוט ביותר כמו לראות טלוויזיה או לדבר עם אדם אחר. אלו לא תנאים שאפשר להחזיק בהם לאורך זמן". לטענת ההגנה, משרוני נמנעה היכולת לנהל את הגנתו, שכן אין לו מכשירי כתיבה או שיחות טלפון. לטענתה, ככל שקיים חשש לפגיעה עצמית או חיצונית בשרוני - יש לטפל בכך באופן שלא יוביל לפגיעה בתנאיו.
עו"ד ריטיגשטיין אייזנר הוסיפה כי מכתב שהתקבל ממפקד בסיס הכליאה עולה כי אין צורך יותר בהשמתו של שרוני באגף ההפרדה בשל חשש לפגיעה עצמית. אם זאת, הוא נותר באגף המבודד בשל מידע שהתקבל בדבר חשש לפגיעה בו. בנסיבות אלו טענה ההגנה שאין הצדקה שבדין להחזקתו בתנאי הפרדה והדבר פוגע ביכולתו לנהל את הגנתו ללא מכשירי כתיבה והיעדר שיחות טלפון ללא ליווי. ההגנה טענה שככל שהחשש קיים נדרש לטפל בכך באופן שלא יוביל לפגיעה בתנאיו של החשוד.
4 צפייה בגלריה
המתלוננות שהגיעו להארכת המעצר
המתלוננות שהגיעו להארכת המעצר
מתלוננות שהגיעו להארכת המעצר, היום
(צילום: מוטי קמחי)
שופטת בית הדין הצבאי, מאיה גולדשמיט, אמרה בהחלטתה להאריך את המעצר: "בהמשך להחלטות קודמות בעניינו של החשוד הצהירה התביעה שהחקירה הסתיימה למעט פעולה אחת שנותרה לביצוע ותתבצע ככל הנראה מחר. נמסר כי הצדדים תיאמו שימוע ובהתאם לכך מוסכם שמעצרו של החשוד יוארך עד 22 בדצמבר, על מנת לאפשר קיום השימוע".
בהארכת המעצר של שרוני שלשום התייצבו נגדו לראשונה חלק קטן מהחיילות שלפי החשד צילם הקצין בסתר. המתלוננות וקרוביהן הטיחו בו כי הוא סוטה מין וקראו לו להתבייש במעשיו לנוכח דרגתו הבכירה. סא"ל שרוני נמנע מלהשיב לקריאות החיילות כאשר במקום נכחו גם שוטרות צבאיות ששמרו על הסדר. חלק מהחיילות באולם התקשו לעצור את הדמעות ופרצו בבכי במהלך הדיון.
"אין לנו כבר מקום באולם בגללך", צעקה לעברו אחת המתלוננות באולם בית הדין, "יש לך אישה וילדים, חתיכת זבל. תרים את הראש ותתנצל יא חתיכת נבלה, אלוהים ישלם לך". אישה אחרת צעקה באולם: "סגן אלוף בצהל, 11 שנה שאתה מתעלל בבנות, תתבייש לך!", ונוספת קוראת בזעם: "איך אפש לייצג כזה חלאה?!". כאשר שרוני נכנס לאולם אחת הנשים מצלמת אותו וקוראת: "תראה כמה מצלמות הבאתי לך, תראה כמה מצלמות, מתנה ממני".