לפי הודעת משרד החוץ הקטארי, הפסקת האש בין ישראל לחמאס צפויה להתחיל מחר (יום ו') ב-07:00 בבוקר, וב-16:00 אמורים להשתחרר 13 חטופים מרצועת עזה. מי שיקבל את החטופים הראשונים מידי הצלב האדום יהיה סגן קצין רפואה ראשי ורופאים של צה"ל, ומהיציאה בגבול הם יועברו לבסיס חצרים של חיל האוויר, ליד באר שבע, שם יחכו להם גם גורמי בריאות הנפש למענה ראשון.
בבסיס חצרים הם יעברו תהליך ראשוני של בדיקות רפואיות ומשם תתבצע שיחת טלפון ראשונה בינם לבין המשפחות. לאחר מכן הם יועברו, ברכב או במסוק בהתאם לדחיפות, לחמישה בתי חולים שבהם יפוזרו.
במידת הצורך הרפואי הספציפי, חטופים יועברו לבתי חולים אחרים כמו שיבא בתל השומר ואיכילוב בתל אביב. אם הכוחות יזהו חטופים שמתקשים להתנייע מחצרים, המשפחה תובא לבסיס הסמוך לבאר שבע. המשטרה ערוכה לחסימות כבישים בין כרם שלום וניצנה למחנה חצרים כדי לאפשר שינוע מהיר וליווי צמוד.
במערכת הביטחון התקבלה החלטה לא לתשאל ילדים בשלב הראשון ולתשאל רק מבוגרים שיוחזרו, במטרה להקל על הילדים - למרות שיש חוקרים בשב"כ שהוסמכו לכך. לבני המשפחה תהיה אפשרות לשהות היכן שירצו - בכל בית מלון, בית חלופי או בית חולים שבו ישהה החטוף, אם ישהה. כלל המשפחות יעודכנו בכלל סבב שחרור, גם אלו שיקיריהן לא שוחררו ועוד לפני ההגעה לידיים ישראליות.
בנוסף, במערכת הביטחון הפיקו לקחים ממסיבת העיתונאים שקיימה יוכבד ליפשיץ לאחר ששוחררה משבי חמאס לפני כחודש, מבחינת מגע של החטופים שישוחררו עם התקשורת. פרוטוקולי שחרור גלעד שליט נפתחו לקראת המהלך כחלק מהפקת הלקחים לקראת פעימות העסקה.
הכותרת
או"ם-שמום: למה הארגונים הבינלאומיים נגדנו?
25:22
4 צפייה בגלריה
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
 יוכבד ליפשיץ בבית החולים איכילוב, לאחר ששוחררה משבי חמאס
יוכבד ליפשיץ. במערכת הביטחון הפיקו לקחים ממסיבת העיתונאים שקיימה אחרי ששוחררה מהשבי
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך, מתאם השבויים והנעדרים גל הירש שוחח ביומיים האחרונים עם בכירים אמריקנים ועם נציגים רשמיים ממדינות שונות שהתמודדו בעשור האחרון עם קבלת ילדים חטופים שהיו בשבי אויב. באירוע שחרור החטופים לוקחים חלק צה"ל, שב"כ, משרדי הביטחון, הרווחה והבריאות בהובלת משרד ראש הממשלה. ההנחיה כעת היא שרק רופאות ואחיות יטפלו בחטופות בגלל הרגישות שבכך.
דובר משרד החוץ של קטאר, מאג'ד אל-אנסארי, הודיע כי הפסקת האש תחל מחר ב-07:00 - ותימשך ארבעה ימים. לדבריו, "קיבלנו את רשימת החטופים שישוחררו". עוד הוא הוסיף כי 13 חטופים ישוחררו בפעימה הראשונה, תשע שעות לאחר תחילתה של הפסקת האש, מחר ב-16:00. בהמשך לשכת ראש הממשלה הודיעה כי התקבלה רשימת שמות ראשונית של חטופים ושהגורמים הממונים בודקים אותה ועומדים בקשר עם כלל המשפחות.
עוד אמר דובר משרד החוץ של קטאר כי כי בדוחא שואפים שהעסקה הזו, שתצא לפועל לדבריו מחר, תוביל להפוגה קבועה. "שבויים נוספים ישוחררו במהלך ימי הפסקת האש, לא נמסור פרטים על העברתם מטעמים ביטחוניים", אמר. הוא הבהיר כי ישנה "עדיפות לשחרור נשים וילדים" וש"בארבעת ימי הפסקת האש יאסף מידע על שאר החטופים". הוא גם התייחס לסיוע לעזה ואמר כי הוא יוזרם ביתר שאת עם תחילתה של הפסקת האש.
4 צפייה בגלריה
במשל"ט נערכים עם ציוד למשוחררים
במשל"ט נערכים עם ציוד למשוחררים
תיקים, בגדים וציוד אישי: נערכים לחזרת החטופים במשל"ט מהלב
4 צפייה בגלריה
קטאר: 13 חטופים ישוחררו בפעימה הראשונה, מחר ב-16:00
קטאר: 13 חטופים ישוחררו בפעימה הראשונה, מחר ב-16:00
קטאר הודיעה: "הפסקת האש תתחיל מחר ב-07:00"
(צילום: רויטרס)
הזרוע הצבאית של חמאס אישרה את הודעת קטאר והודיע כי הפסקת האש תימשך ארבעה ימים - החל ממחר ב-07:00 בבוקר. "נשחרר 50 אסירים ציוניים במהלך ארבעת הימים", אישרו בגדודי עז א-דין אל קסאם.
לפי הודעת הזרוע הצבאית של חמאס, אלה התנאים לעסקה: "כלי טיס של האויב יפסיקו לטוס לחלוטין בדרום רצועת עזה, כלי טיס של האויב יפסיקו לטוס במשך שש שעות ביום בעיר עזה ובצפון הרצועה, מ-10:00 עד 16:00. שלושה אסירים פלסטינים, כולל נשים וילדים, ישוחררו על כל אסיר ציוני אחד. 200 משאיות סיוע ורפואה ייכנסו מדי יום לכל אזורי רצועת עזה. ארבע משאיות של דלק וגז בישול ייכנסו מדי יום לכל אזורי רצועת עזה".
בינתיים, בצה"ל נערכים עם מפקדה מיוחדת שנפרסת בשטח, באזור המעברים כרם שלום וניצנה מול רצועת עזה וסיני, לקליטת החטופים מחר.
(צילום: ירון ברנר)

בראשות המפקדה יעמוד ראש היחידה המטכ"לית למאמץ הצבאי-מודיעיני לשחרור החטופים, אלוף (במיל') ניצן אלון, לצד אמבולנסים ומסוקים שיקלטו את החטופים בפעימות השונות, וזאת לבדיקה ראשונית, הצלבת זהות והעברה למתחם נפרד בבית חולים. בצבא מעריכים שהיממה הראשונה עם הפעימה שתתרחש לפי המסתמן בסוף השבוע, תלמד רבות להמשך הפעימות. עוד מזהירים בצה"ל מ"רגעים נוראיים, לצד רגעי שמחה", שעשויים להגיע בשבוע הקרוב.
בצה"ל לא מתכוונים לעדכן אוטומטית על שמות החטופים שישוחררו כדי למנוע דיס-אינפורמציה ובלבול בקרב המשפחות, וההודעה לציבור תהיה סופית רק לאחר עדכון ודאי ורשמי למשפחות.
הצבא נערך גם להפרות סדר שיקרו על ידי עזתים שינסו לחזור לצפון הרצועה. הכוחות לא יאפשרו זאת במחסומים שהוקמו בפרוזדור נצרים, מדרום לעיר עזה, ויפעלו עם אמצעים לפיזור הפגנות. הרמטכ"ל הבהיר למפקדים בשטח ביממה האחרונה שיש להמשיך בלחימה ביתר שאת עד לרגע שהיא תיעצר מלמעלה - ולחדש מיד את המלחמה אם יהיו הפרות משמעותיות של הפסקת האש.