נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) על מינויו של פיט בוטיג'ג', יריבו לשעבר בפריימריז הדמוקרטיים, לשר התחבורה שלו. "הוא מנהיג, פטריוט ו'פותר-בעיות' שמדבר למיטב מי שאנחנו כאומה", אמר ביידן בהודעתו, והדגיש כי הוא רואה במשרד התחבורה את "המקום של כמה מהתוכניות השאפתניות ביותר שלנו".
3 צפייה בגלריה
עימות דמוקרטי דמוקרטים פריימריז ארה"ב ג'ו ביידן בחירות
עימות דמוקרטי דמוקרטים פריימריז ארה"ב ג'ו ביידן בחירות
ביידן ובוטיג'ג' בתחילת הפריימריז, ביוני 2019. "כמו הבן שלי"
(צילום: AP)
ביידן לאחר הצבעת האלקטורים: "הדמוקרטיה ניצחה"
(רויטרס )

בוטיג'ג' בן ה-38, הומו מוצהר שנשוי לבן זוגו צ'ייסטן מאז 2018, הוא הלהט"ב הראשון שעליו מכריז ביידן בקבינט שלו, קבינט שהוא הבטיח כי יהיה המגוון ביותר בתולדות ארה"ב. אם מינויו של בוטיג'ג' יאושר – הוא יהפוך ללהט"ב המוצהר הראשון שזוכה לתמיכת הסנאט במינוי לתפקיד שר.
ראש העיר לשעבר של סאות' בנד באינדיאנה, עיר קטנה יחסית עם 100,000 תושבים, נחשב לכוכב עולה במפלגה הדמוקרטית. הוא הפתיע רבים כאשר הצליח להוביל קמפיין תחרותי למדי בפריימריז הדמוקרטיים, וחלק את המקום הראשון עם ברני סנדרס בבחירות המקדימות הראשונות באייווה, בתחילת השנה.
הוא הצליח לגייס תרומות עתק ונהנה מפופולריות עצומה ברשתות החברתיות, אך בהמשך פרש והכריז על תמיכתו בביידן. בוטיג'ג', איש המחנה המתון במפלגה הדמוקרטית, סייע לביידן לאחד מאחוריו את הזרם הזה.
3 צפייה בגלריה
פיט בוטיג'ג'  ארה"ב פריימריז דמוקרטיים ב אייווה
פיט בוטיג'ג'  ארה"ב פריימריז דמוקרטיים ב אייווה
בוטיג'ג' עם בן זוגו צ'ייסטן. הופעות תכופות בפוקס ניוז
(צילום: AFP)
ביידן הכיר לבוטיג'ג' תודה ואף השווה אותו לבנו המנוח בו, שמת מסרטן ב-2015. "עבורי, זו המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול להעניק לגבר או לאישה כלשהם", אמר ביידן על בוטיג'ג' במרץ השנה, כאשר בוטיג'ג' עמד מאחוריו, והרכין את ראשו. ביידן חזה לו אז גדולות, והבטיח כי בעתיד האמריקנים יראו את בוטיג'ג' "הרבה יותר מאשר שאתם רואים אותי".
גם בשבועות האחרונים של הבחירות הכלליות, במרוץ מול דונלד טראמפ, סייע בוטיג'ג' לקמפיין של ביידן. הוא הופיע רבות ברשתות הטלוויזיה, במיוחד ברשת השמרנית "פוקס ניוז". לאחר ניצחונו של ביידן בבחירות היה ברור שימונה לתפקיד בכיר בממשל, ובדיווחים הערב בכלי התקשורת האמריקניים הודגש כי מינויו לתפקיד שר התחבורה יאפשר לבוטיג'ג' לרכוש את הניסיון הדרוש לו כדי לחזק את סיכוייו לנצח בבחירות עתידיות לנשיאות.
משרד התחבורה האמריקני אחראי על תחום התשתיות בארה"ב, סוגיה מרכזית שביידן מתכוון להתמקד בה בכהונתו. בהודעה על מינוי בוטיג'ג' הוא הדגיש כי בחר בו "מכיוון שבעמדה זו יש לפנינו כל כך הרבה אתגרים והזדמנויות". ביידן הבטיח להשקיע מיליארדי דולרים כדי לשקם את התשתיות המיושנות בארה"ב או כדי לממן יוזמות הקשורות למאבק בהתחממות הגלובלית. גם הנשיא טראמפ קידם תוכנית גרנדיוזית לשיקום התשתיות, אך ניסיונותיו לאשר אותה בקונגרס נכשלו.
3 צפייה בגלריה
פיט בוטיג'ג' עם ג'ו ביידן אירוע במסגרת הפריימריז הדמוקרטיים דאלאס טקסס במרץ 2020
פיט בוטיג'ג' עם ג'ו ביידן אירוע במסגרת הפריימריז הדמוקרטיים דאלאס טקסס במרץ 2020
בוטיג'ג' עם ביידן בפריימריז הדמוקרטיים, מרץ 2020. צריך עוד לצבור ניסיון
(צילום: רויטרס)
ארגוני זכויות להט"ב בארה"ב מיהרו לברך על המינוי המסתמן של בוטיג'ג'. "המינוי של פיט הוא נקודת ציון חדשה במאמץ שנמשך עשרות שנים במטרה להבטיח שלהט"בים מיוצגים בכל חלקי הממשלה שלנו", אמרה אניס פארקר, ראש העיר יוסטון לשעבר וכיום מנכ"לית הארגון LGBTQ Victory. המינוי, היא הוסיפה, "מרחיק את האומה שלנו מהעבר הבעייתי של איסור על להט"בים לכהן בתפקידים ממשלתיים ומקרב אותנו לחזון של הנשיא הנבחר לממשלה שמייצגת את אמריקה".
פורסם לראשונה: 22:20, 15.12.20