בית משפט בהולנד הורה לאביהם הביולוגי של יותר מ-550 ילדים להפסיק לתרום זרע.
ג'ונתן מייר בן ה-41 הועמד לדין בעקבות תביעה של קרן שמגנה על זכויות ילדים שנולדו מתרומות זרע, שהוגשה ביחד עם אמו של אחד הילדים. מייר שיקר בנוגע למספר הצאצאים שלו, כאשר החוק בהולנד קובע כי תורם זרע לא רשאי להיות האב הביולוגי של יותר מ-25 ילדים ב-12 משפחות.
להערכת בית המשפט המחוזי בהאג, בין 550 ל-600 ילדים נולדו בזכות תרומותיו של מייר מאז שהחל לתרום זרע ב-2007. עורך דינו אמר כי הוא רצה לעזור להורים שלא מסוגלים להוליד ילדים.
1 צפייה בגלריה
תרומה תרומת זרע מעבדה
תרומה תרומת זרע מעבדה
(צילום: רויטרס)
סיפורו של מייר נחשף לראשונה -2017, כשנאסר עליו לתרום זרע למרפאות בהולנד אחרי שהתברר שהוא האב הביולוגי של יותר מ-100 ילדים. הוא המשיך לתרום, בין השאר באמצעות בנק הזרע הדני Cryos, ששולח תרומות למדינות ברחבי העולם. כמו כן הוא תרם זרע לנשים שאיתן יצר קשר באמצעות מודעות ופורמים באינטרנט. בכמה מקרים הוא השתמש בשם בדוי.
השופטת טרה הסלינק קבעה בהחלטתה כי מעתה והלאה, הולנד אוסרת על מייר להמשיך לתרום זרע. בהחלטתה ציינה כי אם מייר ימשיך לתרום הוא צפוי לספוג קנס של 100,000 אירו על כל עבירה.
האם שתבעה את ג'ונתן אמרה כי היא אסירת תודה על כך שבית המשפט מונע ממנו לבצע "תרומות המוניות שהתפשטו למדינות אחרות כמו אש בשדה קוצים. אני מבקשת מהתורם לכבד את האינטרסים שלנו ולקבל את גזר הדין, בגלל שמגיע לילדים שיניחו להם לנפשם". בית המשפט המחוזי בהאג מסר כי הורי הילדים שנולדו מתרומותיו של מייר נאלצים להתמודד עם כך שילדיהם הם חלק מ"רשת ענקית של קרובי משפחה, עם מאות אחים למחצה שבהם לא בחרו".