אלקין: "הנשיא מבין שאין היתכנות לאחדות"
(צילום: אלי מנדלבאום, נוויל האריס)

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התייחס הבוקר (יום חמישי) בריאיון לאולפן ynet לקריאתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לכינון ממשלת אחדות, לאחר שאמר כי "אני תמיד בעד אחדות אם רק ניתן". אלקין הגיב לדבריו של הרצוג ואמר כי "אין פה היתכנות לאחדות, והנשיא מבין את זה. נתניהו רוצה קואליציה עם השותפים הטבעיים שלו. רק הם יכולים לתת לו את מה שהוא צריך כדי לפתור את הבעיות האישיות שלו".
אלקין טען: "אין תפקיד במערכת הפוליטית חוץ מראשות הממשלה שנתניהו לא הציע לי כבר לפני שנה וחצי כדי להציל אותו ולהשאיר אותו בבלפור. אבל אנחנו הלכנו לבחירות ואמרנו: לא נשב איתו - ועמדנו בזה. הפעם נלך לאופוזיציה, ונהיה אפקטיביים משם". עם זאת, השר אלקין הדגיש כי "לא נהיה אופוזיציה למדינה. את המחזות שראינו בשנה האחרונה, כמו שיתוף הפעולה של נתניהו עם אחמד טיבי, לא תראו אצלנו. בדברים טובים נתמוך, ברעים נילחם בכל הכוח".
2 צפייה בגלריה
זאב אלקין
זאב אלקין
שר הבינוי זאב אלקין
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ונציגי המחנה הממלכתי
יצחק הרצוג ונציגי המחנה הממלכתי
אלקין ונציגי המחנה הממלכתי בהתייעצויות עם הנשיא הרצוג
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
- עם כל הכבוד, שותפיו הטבעיים של נתניהו הם גם שותפיך. האם מרב מיכאלי היא שותפה טבעית שלך? "עם מיכאלי ידעתי לשתף פעולה. כבר ישבתי בקואליציות עם מפלגת העבודה גם בתקופתי כח"כ של הליכוד. נשתף פעולה גם עם יאיר לפיד. אזכיר, רק לפני כמה שנים נתניהו לא רק שלא חלם למנות את בן גביר לשר בממשלה שלו, הוא לא היה מוכן שיצלמו אותם יחד. הוא יהיה בן ערובה מוחלט של השותפים הקואליציונים שלו".
- מה הקשר? בלי חרמות נתניהו היה ממנה אותך, לא את בן גביר. "אני לא יכול לתת לו את מה שהוא צריך: חוקים שיפתרו לו את בעיית המשפט שלו. במדינה דמוקרטית לא מסדרים חנינה ולא מפסיקים משפט כדי לפתור בעיה פוליטית. העם בחר בנתניהו, זאת הכרעה דמוקרטית ואנחנו מכבדים אותה, אבל אופוזיציה שתציג אלטרנטיבה היא חלק מהדמוקרטיה, וזה מה שאנחנו נעשה".
- האם אתה לא תומך בחוקים שהממשלה הבאה מתכוונת לקדם, מלבד חקיקה פרסונלית? אתה נגד פסקת התגברות? "לא, זה לא נכון. בנוגע לפסקת ההתגברות, אני הייתי בעד הצעת החוק שבזמנו הגיש שר המשפטים דאז יעקב נאמן, הצעת חוק יסוד: החקיקה, שנוגעת להסדרה של מערכת היחסים בין בית המשפט העליון לבין הכנסת, התגברות ב-65. באופן משעשע, מי שעצר אותנו אז מלקדם את החוק הזה היה דווקא נתניהו. בנוגע לקולות שאנחנו שומעים מהמשא ומתן הקואליציוני בנושאי דת ומדינה, אני אתנגד לדברים האלה, כמו להחזרת פטור מגיוס מלא לבחורי ישיבות, ביטול רפורמת הכשרות של מתן כהנא, וביטול סעיף הנכד בחוק השבות".
ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו: נדע להפוך שולחנות מהאופוזיציה
(צילום: נוויל האריס)

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), אמרה גם היא בריאיון באולפן כי מפלגתה תשרת את הציבור מהאופוזיציה. "לא נהיה כמו מירי רגב, שאמרה שאין להם כאבי בטן על חיילים, נשים שעברו אונס ונכים. נתמוך ביוזמות חיוביות ונילחם בחוקים הזויים, כמו ביטול או שינויים של חוק השבות". מלינובסקי טענה: "בריאיון ל-ynet radio לפני הבחירות לא האמינו לי, אבל אני יודעת שיש דיל בין נתניהו וסמוטריץ' לבטל את חוק השבות".
חברת הכנסת הוסיפה בנוגע לממשלה המיועדת: "נתניהו לא מעוניין בה באמת, אבל הוא רוצה להציל את עצמו מבעיותיו כך שהוא מוכן לקבל כל דבר. הוא לא סתם מגשש עם אלקין, עם יש עתיד ואיתנו. הוא מפחד ממה שהולך להיות, מההשלכות הבינלאומיות. נתניהו מפחד מההקצנה שתגיע עם שותפיו לקואליציה".