ראש המוסד דדי ברנע שב היום (שבת) מפריז, שם התקיימה פסגה עם ראש ה-CIA ביל ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני. השלושה דנו בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת מו"מ מחודש לשחרור החטופים. בסיום הפגישה הוחלט כי במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות - מצרים וקטאר, במעורבות פעילה של ארה"ב.
מוקדם יותר השבוע החליט קבינט ניהול המלחמה להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן לעסקת חטופים. בחדר הייתה כמעט תמימות דעים בין הדרג הצבאי לדרג המדיני – כולם סברו שיש "לשחרר את החבל" לצוות ניהול המשא ומתן, כדי שינסה להביא לפריצת דרך. גורמים שמעורים בפרטי הדיון אמרו שצוות המו"מ קיבל את ארגז הכלים שאותו הם צריכים, וניתן להם מרחב פעולה - אבל בכל מקרה המנדט שניתן לצוות לא הורחב כפי שהצוות ביקש. ההצעה של ניצן אלון הייתה שצריך להתכתב עם הדרישות של החמאס, שאיתו אמורים לנהל משא ומתן.
סרטון התצפיתניות שודר במרכז פילדלפיה

1 צפייה בגלריה
מחאה למען שחרור החטופים בתל אביב
מחאה למען שחרור החטופים בתל אביב
מחאה למען שחרור החטופים בתל אביב
(צילום: REUTERS/Marko Djurica)
הגורמים ציינו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחדר עם עמדה נחושה ולפיה אין להרחיב את המנדט - אך משראה שמולו כמעט תמימות דעים מקצה לקצה, הוא "נגרר לשם". הגורמים טוענים כי שידור סרטון חטיפת התצפיתניות גרם לריכוך בהתנגדות של נתניהו לחידוש המגעים לעסקה.
מעורבות מצרים במגעים ממשיכה, אף שלא השתתפו גורמים מטעמה בפסגה. בין הצדדים ישנה חשדנות גבוהה לאחר הדיווח ב-CNN שלפיו סגנו של ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל שינה בחשאי את תנאי ההסכם שלו הסכימה ישראל - והביא להסכמת חמאס למתווה, שהיה שונה משמעותית. לאחר הדיווח וההאשמות נגד קהיר איימו במצרים להפסיק את תפקידם כמתווכים לעסקה בין ישראל לחמאס.
לקראת צאת השבת, ב-18:15 יישאו משפחות חטופים הצהרה לתקשורת בשער בגין בבסיס הקריה בתל אביב, ובה יתייחסו לסרטון התצפיתניות, לפרסום המידע על רגעי החטיפה של מתן צנגאוקר והתנהלות קבינט המלחמה על רקע המו"מ. ב-20:30 תחל הפגנה בהשתתפות אימהות של חטופים, וינאמו ⁠עינב צנגאוקר, אימו של מתן צנגאוקר; ויקי כהן, אימו של נמרוד כהן; ענת אנגרסט, אימו של מתן אנגרסט ומעיין שרמן, אימו של רון שרמן ז"ל שגופתו חולצה מעזה.