חלל ראשון במבצע צה"ל ברפיח: סמל עירא יאיר גיספן, בן 19 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 75 בחטיבת השריון 7 (עוצבת "סער מגולן"), נהרג אתמול בתאונה מבצעית בדרום רצועת עזה, ליד רפיח. שלושה נפצעו באותה תקרית.
1 צפייה בגלריה
סמל עירא יאיר גיספן נפל ברצועת עזה
סמל עירא יאיר גיספן נפל ברצועת עזה
סמל עירא יאיר גיספן
(צילום: דובר צה"ל)
מתחילת המלחמה נהרגו 621 חיילי צה"ל, בהם 273 בתמרון בעזה. גיספן הוא הנופל ה-25 מעוצבת "סער מגולן" מ-7 באוקטובר.
עמית, אביו של עירא, ספד לבנו ב-X (לשעבר טוויטר): "‏את אשר יגורתי בא לי. חרב עליי עולמי, הבן היפה החכם הגיבור והאמיץ שלי נפל בקרבות בעזה. עירא, יפה שלי, כמה אני אוהב אותך - רק אלוהים יודע. לא יודע איך אמשיך בלעדיך. ילד יפה ואהוב שלי, תמשיך לשמור עלינו. אוהב אותך הכי בעולם".
(צילום: ירון ברנר)

שי עמית, לשעבר מחנכו של גיספן, אמר ל-ynet: "אי-אפשר להגיד את השם של עירא בלי להגניב איזה חיוך. אני חינכתי אותו שנתיים בכיתת הנדסת תוכנה בתיכון. הוא היה הדבק של הכיתה, ילד שובה לב. הוא היה מלא ברוח שטות חיובית כזו, אי-אפשר היה באמת לכעוס עליו. מאוד אהוב ואהוד על חבריו, רצה ושאף להיות לוחם - ונלחם על זה גם - אני זוכר את השיחות שלנו".
עמית סיפר כי גיספן "היה בכיתת הנדסת תוכנה ששם הרבה מהם מכוונים למקצועות האחרים בצבא. הוא דווקא רצה ללכת להיות לוחם, אפילו שהוא היה מאוד חכם, בעל יכולות מצוינות. אני זוכר אירוע אחד שהגעתי לכיתה בהפסקה וראיתי אותו עושה מעשה מסוכן, ואז כשלקחתי אותו לבירור הוא פשוט אמר לי 'שי, אבל מה אתה רוצה? משעמם לי', בכזה מן חיוך. אתה עושה את עצמך כועס עליו, אבל אתה יודע שבפנים אתה מחכה שהוא יצא כדי להתגלגל מצחוק".
פעילות הכוחות ברפיח וביתר מוקדי הלחימה ברצועה
(צילום: דובר צה"ל )

אתמול המשיכו כוחות אוגדה 162 בלחימה במזרח ובמעבר רפיח מצידו העזתי נגד יעדי טרור באזור. באזור מעבר רפיח לוחמי חטיבה 401 חיסלו כמה חוליות מחבלים חמושים בקרבות פנים אל פנים.
במזרח רפיח לוחמי חטיבת גבעתי חיסלו מחבלים בהיתקלויות ואיתרו אמצעי לחימה. כלי טיס של חיל האוויר תקפו בהכוונת הכוחות חוליית מחבלים שיצאו ממרחב שיגור. בנוסף, הותקפה עמדה ממנה פעלו מחבלים נוספים שירו לעבר הלוחמים.