בימים הקרובים יוחלפו חיילי צה"ל במחסומים בלוחמי מג"ב. כך הוחלט הערב (שבת) לנוכח הביקורת הרבה שהוטחה בתוך צה"ל ומחוצה לו על הכנסת לוחמי צה"ל למעגל אכיפת החוק.
2 צפייה בגלריה
המשטרה המשיכה במבצע אכיפת הסגר במהלך החג
המשטרה המשיכה במבצע אכיפת הסגר במהלך החג
המשטרה המשיכה במבצע אכיפת הסגר במהלך החג
(צילום: דוברות המשטרה )
תיעוד: מפגינות העליבו חייל ושוטרת
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי סיכם על כך עם ראש אגף המבצעים בצה"ל ועם ראש אגף המבצעים במשטרת ישראל. כוחות צה"ל יתגברו, במקום לוחמי מג"ב, את משימת ההגנה באזור יהודה ושומרון. בשבוע שעבר צה"ל הוציא מירושלים את כל החיילים שסייעו למשטרה באכיפת הסגר.
ביום חמישי זימנה המשטרה לחקירה שתי מפגינות שהעליבו והטיחו האשמות בחייל ובשוטרת במחסום באזור הכנסת בירושלים ולא שעו להוראותיהם. שתי מפגינות פנו ביום שלישי לחייל צנחנים שתגבר את כוחות המשטרה בירושלים לטובת אכיפת הסגר. "אתה צריך לסרב פקודה. פשוט תתבייש לך. אל תשתף עם זה פעולה", אמרו לו.
2 צפייה בגלריה
שוק ארבעת המילים בבני ברק בערב סוכות
שוק ארבעת המילים בבני ברק בערב סוכות
שוק ארבעת המינים בבני ברק, בערב סוכות
(צילום: עמית שעל)
גם במהלך סוף השבוע, לקראת חג הסוכות, המשיכה המשטרה במאמציה לאכוף את ההגבלות הנרחבות. בבני ברק אותרו ונסגרו 22 בתי כנסת שפעלו בניגוד לתקנות. דו"חות נרשמו לגבאים ולמתפללים. עשרות דו"חות נרשמו בעיר לאנשים שנראו ללא מסכה במרחב הציבורי ולעסקים שפעלו בניגוד להנחיות.
במסגרת מבצע "אחריות מנצחת" נרשמו כ-7,000 דו"חות ביממה שבין שישי אחר הצהריים לשבת אחר הצהריים. רוב הדו"חות נרשמו בגין יציאה ממקום המגורים למטרה אסורה (5,171 דו"חות). עוד 1,415 דו"חות נרשמו בגין אי עטיית מסכה, 98 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, וכן 209 דו"חות בגין שהייה אסורה בסוכה של אחר ואיסור השהייה במקום פתוח לציבור ובבית עסק שפעילותו נאסרה בניגוד לתקנות.
המשטרה מסרה כי "תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות נגיף הקורונה במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".