ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בצפון הרצועה, בצה"ל העריכו כי חמאס איבד את השליטה שם - אבל מאותו אזור, מלב העיר עזה, נמסרו היום (ראשון) החטופים ששוחררו לצלב האדום.
העברת החטופים לצלב האדום, מלב העיר עזה

החטופים ששוחררו בשתי הפעימות הראשונות הוחזקו בדרום הרצועה, באזור שבו צה"ל אינו שולט. אבל היום, במה שבעזה כינו כ"מפגן כוח של חמאס" ובניגוד לפעימות קודמות, מסירת הישראלים ששוחררו משבי המחבלים התרחשה במרכז העיר עזה.
אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מסרו את החטופים באמצעות ג'יפים צבאיים ובסוג של "מופע". לאחר העברתם, קראו התושבים "אללה אכבר". בזרוע הצבאית אמרו כי "ההעברה אירעה שם לאחר שפורסמו צילומי ראווה של נתניהו נכנס לפאתי צפון עזה כדי להעביר מסר של שליטה והצגה".
העיתונאי העזתי איסמעיל אל-גול אמר כי "תהליך מסירת הישראלים התרחש בלב העיר עזה, בניגוד למיקומו ביומיים האחרונים, ובנוכחות ההמונים ובקלות מוחלטת. הציבור, ואנשי גדודי אל-קסאם הופיעו לפתע וערכו מפגן כוח במהלך המסירה ברחובות עזה. במקום שבו בוצעה המסירה התרחשו קרבות עזים בין חמאס לכיבוש לפני כמה ימים".
הכותרת
איך מטפלים בחטופים ששוחררו?
29:04
נתניהו בסיור ברצועה

החטופות והחטופים באמבולנסים של הצלב האדום בדרך לישראל

בסיור שלו ברצועת עזה, הראשון מפתיחת המלחמה, שוחח נתניהו עם מפקדים ולוחמים והצהיר: "אנחנו ממשיכים עד הסוף - עד הניצחון. שום דבר לא יעצור אותנו. עם ישראל חי". נתניהו, שקיבל סקירות ביטחוניות, אף ביקר באחת ממנהרות חמאס שנחשפו.
בפעימה השלישית של עסקת החטופים השתחררו היום מהשבי בעזה ארבעת בני משפחת גולדשטיין-אלמוג - האמא חן, וילדיה אגם, טל וגל; ארבעת בני משפחת ברודץ' - האמא הגר וילדיה עופרי, יובל ואוריה; האחיות אלה ודפנה אליקים; אלמה אברהם בת ה-84 שפונתה לבית החולים סורוקה במצב קשה; אביבה סיגל בת ה-62; וגם אביגיל עידן, רק בת 4 ויומיים. בנוסף להם שוחרר מהשבי רוני קריבוי, ישראלי בעל אזרחות רוסית שעבד בפסטיבל "נובה", ועוד שלושה אזרחי תאילנד.