שנה אחרי החיסול של אלי פינטו בנתניה, עצרה המשטרה חשוד במעורבות ברצח. החשוד, בן 28 תושב נתניה, יובא בתום חקירתו לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו. פינטו היה מוכר בקרב הקהילה הצרפתית בעיר וההערכה היא שהחיסול בוצע על רקע פלילי.
זירת החיסול בנתניה
( צילום: יאיר שגיא)

החיסול של פינטו, בן 31 במותו, אירע בעת שרכב על אופנוע בשדרות בן צבי בשכונת אגמים בעיר. במהלך הרכיבה התרחש פיצוץ עז וחלקי האופנוע התפזרו לכל עבר. חובש מד"א סאלח חטיב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אופנוע מפורק ובסמוך אליו שכב גבר שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעה רב מערכתית קשה מאוד, ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
נתניה סובלת כבר תקופה ארוכה משורה של חיסולים בין כנופיות פשע. בין היתר הוטמנו מטעני חבלה מוכמנים, התרחשו פיצוצי מכוניות, השלכות רימוני רסס וסחיטה באיומים של בעלי עסקים וקבלנים מוכרים בעיר. "יש בעיר הרבה כסף שמגיע מהימורים, ולא מעט סמים – מקוקאין ועד ממריצים, מדבקות ובולים", אמר לאחרונה מפקד מרחב שרון, תנ"צ נתי גור, שהכריז מלחמת חורמה נגד העבריינים בעיר.
1 צפייה בגלריה
זירת החיסול בנתניה
זירת החיסול בנתניה
חוקרי המשטרה בשטח פיצוץ האופנוע
(צילום: יאיר שגיא )
לב הסכסוך בין הכנופיות נמשך כעשור, הוא אומר, סביב שליטה כלכלית והפגנת כוח ושליטה. אבל בשנה האחרונה המציאות הסלימה. "יש עלייה משמעותית במספר האירועים, כמו השלכות רימוני רסס או הטמנת מטעני חבלה, וראינו גם מספר גופות בתקופה הזו".
הסיבות לעלייה בשימוש בנשק בנתניה נעוצות לדבריו גם במלחמה הנוכחית. "יש זליגה מהצבא של אמצעי לחימה, כמו רימוני רסס ולבני חבלה, לידיים של עבריינים. זה מקושר מבחינתנו ישירות ל-7 באוקטובר. אם לפני המלחמה היו בכל מחוז המרכז פחות מעשרה אירועים של השלכת רימוני רסס בשנה, מאז המלחמה זה זינק: 50 אירועים בשמונה חודשים. עשרות מהאירועים התרחשו בנתניה במסגרת הסכסוכים בין הכנופיות. מנגד, העלייה קיימת גם במעצרים".