2 צפייה בגלריה
אופיר לביא
אופיר לביא
אופיר לביא
(צילום: מוטי קמחי)
דלתות כלא אשל בבאר שבע נפתחו היום (שלישי) בלילה ודרכם יצא ראש ארגון הפשע אופיר לביא, אחרי שסיים לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו בגין סיוע לניסיון רצח של סוכן סמוי שהמשטרה הצליחה לשתול בארגונו.
בשב"ס טענו כי הוחלט לשחרר את לביא בשעות הבוקר המוקדמות "משיקולים מבצעיים", אך ההערכה היא כי במקרים שבהם משחררים אסיר בשעה לא צפויה נובעת מחשש לניסיון פגיעה בו, או כדי למנוע חגיגות שחרור.
בשנים האחרונות התחזק מעמדה של משפחת לביא מרחובות, ולפי המודיעין המשטרתי, אופיר מנהל את ארגון הפשע יחד עם אחיו, עמוס, שרק לפני כשנה התפוצץ מטען חבלה רב-עוצמה באולם האירועים שבו התחתן עם בת זוגו. עם שחרורו של אופיר, במודיעין המשטרתי עוקבים אחרי המשפחה, ומתכוונים "להכביד את ידם" על פעילותה.
2 צפייה בגלריה
עמוס לביא
עמוס לביא
עמוס לביא בבית המשפט. ארכיון
(צילום: שאול גולן)
שני האחים נעצרו בספטמבר 2017 במסגרת פעילות של סוכן של ימ"ר לכיש שאסף נגדם ראיות והפך בהמשך לעד מדינה בתיק, שבו הואשמו בשלוש עבירות של ניסיון רצח. עד המדינה קיבל מהאחים אקדח ונשלח לרצוח או לפגוע שלוש פעמים בעבריינים אחרים, בין היתר במועדון החתול והכלב בתל אביב וביבנה. העד אף הביא עדויות על סחר בנשק ובסמים. סוכן סמוי אחר של המשטרה, אנטון רומן, פעל אף הוא נגד האחים לביא ונרצח על ידי מקורביהם.
האחים הורשעו במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות, שנחתם עקב "קשיים ראייתיים". על אופיר, שיוצג על-ידי עו"ד משה יוחאי, בית המשפט גזר חמש שנים ושמונה חודשי מאסר לאחר שהופעל נגדו עונש מאסר על תנאי בתיק אחר, ו-19 חודשי מאסר ושבעה ימים נוספים נגזרו על עמוס.