תיעוד: מעצר החשוד בירי בטורעאן

בפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, שגבתה את חייהם של 89 בני אדם מאז תחילת השנה, מעורבים גם צעירים ונערים בני פחות מ-20. חלקם נשלחים לאימוני ירי, ובהמשך גם לירות לעבר בתים, מכוניות ובני אדם. המניע למעורבות הצעירים והנערים באירועי הירי האלה הוא כספי, וחלקם מנוצלים על ידי עבריינים - שגוררים אותם לפשיעה הלכה למעשה.
באחד המקרים לאחרונה נעצרו שני נערים בני 16 כשברשותם אקדח. השניים נתפסו בחורשה, ששימשה כ"מטווח לניסוי כלים". השוטרים פעלו באופן סמוי במקום - והצליחו להשתלט על השניים. "בלשי המחוז הצפוני נערכו במקום כשהם לבושים בבגדי הסוואה - וכעבור כמה שעות זיהו שני חשודים שאספו אקדח גלוק שהיה מוסלק בחורשה לשם ביצוע אימון". מעצרם הוארך עד מחר.
2 צפייה בגלריה
מעצר החשוד בירי בטורעאן
מעצר החשוד בירי בטורעאן
מעצר החשוד בירי בטורעאן
אירוע נוסף שבו היה מעורב נער בן 16 וחצי התרחש בשנה שעברה. הוא נעצר בחשד לירי לעבר בית, ולבסוף שוחרר. "עבריינים שכנעו אותי להיות חייל ולירות תמורת 2,500 שקל עבור כל ירי. מצבנו הכלכלי והחברתי קשה מאוד, וזו הסיבה שגרמה לי לעשות את זה. בהמשך החלטתי לא להמשיך בדרך העבריינות, שמסכנת את חיי", הוא סיפר בשיחה עם ynet.
באירוע אחר שהתרחש לאחרונה, נורו יריות לעבר בית בכפר בועיינה נוג'ידאת בגליל התחתון. המשטרה איתרה את הרכב שבו נסעו החשודים בירי, בעודם יוצאים מהכפר. השניים ניסו להימלט - אך נבלמו בחסימה משטרתית. ברכב נמצא אקדח שזוהה כגנוב - והשניים נלקחו לחקירה, שם עלה כי ירו על הבית כחלק מסכסוך מתמשך בין שתי משפחות בכפר.
2 צפייה בגלריה
הנשק שנמצא על החשוד בירי בטורעאן
הנשק שנמצא על החשוד בירי בטורעאן
הנשק שנמצא על החשוד בירי בטורעאן
בכפר טורעאן נתפס לאחרונה חשוד בירי ליד בית העלמין בכפר. החשוד, צעיר בן 20, ניסה להימלט רגלית, ונעצר בתום מרדף. בנתיב הבריחה שלו איתרו בלשי המשטרה את האקדח שבו השתמש.
סגן ניצב ערן מזוז, מפקד תחנת כפר כנא במשטרת המחוז הצפוני, אמר כי "המלחמה בפשיעה נמצאת בראש סדרי העדיפויות של המשטרה. כוחות רבים פרוסים בשטח באופן סמוי וגלוי לצורך מניעה וגילוי עבירות. אנו רואים בחומרה רבה אירועי אלימות. נמשיך ונשקיע משאבים, כוחות ואמצעים במאבק נגד הפשיעה לטובת ביטחונם האישי של האזרחים".
על פי נתוני המשטרה, מתחילת השנה נתפסו במחוז הצפוני 229 כלי נשק - בהם 138 אקדחים ו-91 רובים; 75 רימונים; 26 מטענים; עשרות מחסניות ותחמושת רבה.