יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מזהיר כי "האויבים בזירות השונות מנסים להתיש את צה"ל", וטוען כי איראן "מבצעת תרגיל צבאי גדול ומורכב באזור הסמוך לגבול עם סוריה".
ליברמן, לפני כשבועיים: "בלי איראן - אין חמאס וחיזבאללה"
( צילום: ירון ברנר)

1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
ליברמן. "מקווה שבמערכת הביטחון שלנו מודעים לאירועים האלה"
(צילום: שלו שלום)
בריאיון ל-ynet אמר ליברמן, שככל הנראה שוחח עם גורמים בכירים ששרטטו בפניו את תמונת המצב, כי "האויבים בזירות השונות שפועלים כרגע מנסים להתיש את צה"ל, ולמשוך זמן עד שאיראן תצליח לפרוש את המטרייה הגרעינית". ליברמן, שפרסם התראות דומות בימים שקדמו ל-7 באוקטובר, כמו במסמך האזהרה שהגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו ב-2016 כעת, הוא מפנה זרקור למקום אחר לגמרי.
"לתשומת לב ראש הממשלה", אמר ליברמן. "איראן מבצעת בסוריה תרגיל צבאי גדול ומיוחד במינו, הנערך באזור סמוך לגבול העיראקי. זהו תרגיל של המיליציות הפרו-איראניות עם נוכחות של בכירים ממשמרות המהפכה האיראניות. מדובר באחד מהתרגילים הגדולים ביותר שהתקיימו מטעם כוחות אלו בשטח סוריה. האימונים כוללים שימוש גם בכטב"מים ובפריטי תמ"ס שונים".
מדובר, לדבריו, בתרגיל שימשיך מספר ימים ויתפשט לאזורים נוספים בסוריה, תוך כניסת שיירות אספקה מעיראק לתמיכה בתרגיל. "אני מקווה שגם במערכת הביטחון שלנו מודעים לאירועים אלו ועוקבים אחריהם בקפידה", הוא אומר.
ליברמן התייחס לטענה לפיה בישראל מסרבים להחמיר את המצב בזירות אחרות ולהוביל להסלמה, כל עוד הלחימה בעזה מתנהלת. "מרוב עצים לא רואים את היער, מה שקורה כרגע מתרחש במקביל ואסור להתעלם מזה. כל יחידות העילית של הסורים עורכות תרגיל רחב היקף תחת פיקוח רוסי. בלינקן אומר שהאיראנים נמצאים שבוע או שבועיים לפני פריצה לחומר בקיע, לקראת נשק גרעיני".
הוא התייחס גם לזירה הצפונית, עליה אמר: "תראו את השיגורים מלבנון, בכל יום לפחות 40. מצד אחד הם מחוללים התשה ומצד שני ממתינים לפקודה. ההתשה היא עד שאיראן תשיג נשק גרעיני. מחכים למטרייה הגרעינית של איראן". לדבריו, העיסוק הישראלי היום הוא סביב פרוקסים ושלוחות. "צריך לבחון מחדש את כל תפיסת הביטחון שלנו ואת דרך ניהול המלחמה. זה מתנהל ללא לוח זמנים, ללא הבנה של איך יוצאים וסוגרים את האירוע לטובת התמודדות עם האיום הגדול".
לשאלה האם צריך לחתור כעת להסכם בצפון שירגיע את הרוחות, השיב: "הסדר מדיני בצפון זה שטויות. זה יהווה פסק זמן שאותו הם ינצלו יותר טוב מאיתנו לייצר נשק מדויק, לאימונים ולגיוסים".