מאז הימים הראשונים שלאחר חטיפתה של נועה ארגמני ממסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, משרד החוץ הישראלי ושגרירות ישראל בבייג'ינג ניסו בכל דרך לשכנע גורמים רשמיים סיניים לסייע בשחרורה של נועה ארגמני, שאמה ממוצא סיני. אולם הסיוע לא הגיע - ובסופו של דבר ארגמני חולצה היום (שבת) במבצע הנועז.
כעת ניתן לספר כי חרף כל ההפצרות, הסינים סירבו לסייע - בין אם מתוך התעלמות ובין אם בנימוק שהאמא ליאורה נאלצה לוותר על האזרחות (החוק הסיני לא מאפשר להחזיק באזרחות נוספת). בכל מקרה, הם התנערו מאחריות לנושא.
המפגשים של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בשיבא תל השומר
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
המפגש הראשון של נועה ארגמני עם משפחתה
המפגש הראשון של נועה ארגמני עם משפחתה
נועה ארגמני עם אביה, היום
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
ערב שירים המוקדש לחטופות ולחטופים
ערב שירים המוקדש לחטופות ולחטופים
ליאורה ארגמני. חולה בסרטן ומצבה קשה
(צילום: יאיר שגיא)
גורם סיני אפילו אמר בשיחה עם גורם ישראלי שמבחינתם נועה ארגמני היא חצי סינית (אין לה "דם סיני" כהגדרתו) ולכן לא יעזרו לה. כל התחנונים ההומניטריים לא שכנעו. התקשורת הממוסדת בסין לא דיווחה גם על הימצאותה של חטופה ממוצא ישראלי סיני.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במליאת הכנסת בדצמבר כי "לפני ימים אחדים הזמנתי את שגריר סין וביקשתי להעביר מסר ישיר לנשיא סין בדבר החטופה נועה ארגמני, שנחטפה יחד עם בן זוגה". נתניהו הוסיף כי ביקש את התערבותו האישית של נשיא סין שי ג'ינפינג בעניינה של נועה.
גם עמותות הידידות ישראל-סין ניסו לסייע לנועה ומשפחתה, ללא כל הצלחה. גורם ישראלי אמר שהייתה אכזבה עמוקה מההתנהלות הסינית, מכך שלא היה כל ניסיון לסייע וישראל מצאה אפס אמפתיה. מתחילת המלחמה נקטה סין בקו פרו-פלסטיני, קראה להפסקת התקיפות בעזה ובין היתר תמכה במועצת הביטחון בהחלטות נגד ישראל.