25 בני אדם נפצעו בשווייץ כאשר הלכו יחפים על גחלים לוחשות, במהלך אירוע גיבוש שארגנה החברה שלהם. הרשויות במדינה מסרו כי 13 מהם סבלו מכוויות חמורות יותר מהשאר, ופונו בשל כך לבתי חולים מקומיים.
1 צפייה בגלריה
הליכה על גחלים אילוס אילוסטרציה
הליכה על גחלים אילוס אילוסטרציה
"אף אחד לא הוכרח להשתתף בפעילות". אילוסטרציה
(צילום: ShutterStock)
אירוע הגיבוש נערך ביום שלישי בערב בצפון שווייץ, ליד אגם ציריך. המשטרה מסרה כי המשתתפים באירוע שהלכו על מצע הגחלים, שאורכו היה מספר מטרים, חשו מיד לאחר מכן בכאבים. עשרה אמבולנסים הוזעקו למקום. המשטרה פתחה בחקירה ואספה ממצאים מהאתר, אולם הדגישה כי טרם ברור אם הסיבה שהעובדים נכוו הייתה האופן שבו סודרו הגחלים על הקרקע, או האופן שבו הקבוצה הלכה עליהן.
לפי הדיווחים בתקשורת השווייצרית, את הגיבוש ארגנה חברת שיווק בשם "גולבאך", וכ-150 בני אדם השתתפו בו. מנכ"ל החברה, מיכי פרנק, שלח בעקבות התקרית מזכר לעובדים שלו, ובו כתב כי כמה מהם נכוו במהלך מה שכינה פעילות "התנדבותית", ואיחל להם החלמה מהירה. הוא אמר כי לפני ההליכה על הגחלים במהלך האירוע ננקטה "היערכות מתאימה". דובר מטעם החברה הדגיש כי איש מהעובדים לא הוכרח להשתתף בפעילות.
להליכה על גחלים יש מסורת עתיקת שנים בתרבויות שונות בעולם, והיא משמשת בטקסי חניכה כעדות לאומץ ועוצמה, בעוד בטקסים דתיים היא יכולה לשמש כמבחן אמונה. המסורת הזו הועתקה לתרבות המודרנית ומשמשת בין היתר בקורסים ובאירועים שנועדו להעניק מוטיבציה. עבור צופי הגרסה האמריקנית של סדרת הטלוויזיה "המשרד", התקרית בשווייץ לבטח תזכיר פרק שבו הבוס מייקל סקוט מעודד את עובדיו ללכת על גחלים לוחשות.