אזהרת רחצה: שני אזרחים זרים בשנות ה-40 לחייהם ממולדובה טבעו למוות הלילה (בין שישי לשבת) בבת ים, סמוך לחוף הגולשים. הבוקר טבע למוות גבר כבן 69 סמוך לחוף קיסריה. לפני כן, לקראת חצות, טבע צעיר כבן 21 בתל אביב - ופונה לבית החולים במצב אנוש.
השירות המטאורולוגי, נציין, פרסם אמש אזהרה חמורה על "סכנת ים גבוה לרחצה". מדובר באזהרה "כתומה" שמשמעותה סכנה ממשית וחשש משמעותי מטביעות כתוצאה מגלים גבוהים, והיא שנייה בחומרתה רק לאזהרה שמתפרסמת בעת סערה. האזהרה בתוקף עד הערב בשעה 22:00 לכל הפחות, ובהמשך ייתכן שתוארך.
2 צפייה בגלריה
שני גברים טבעו למוות בבת ים
שני גברים טבעו למוות בבת ים
חוף הגולשים בבת ים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
צעיר טבע סמוך לחוף תל ברוך בתל אביב
צעיר טבע סמוך לחוף תל ברוך בתל אביב
צעיר טבע גם בתל אביב. חוף תל ברוך
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
את הדיווח הראשון על הטביעה בבת ים מסר למד"א בשעה 00:45 חברם של השניים שטבעו, אחרי שנכנס איתם לים - והם לא שבו איתו לחוף. אחד מהגברים שטבעו, כבן 45, נמשה מהים על ידי הצוות - שקבע את מותו לאחר פעולות החייאה. גבר נוסף נמשה מהים על ידי השיטור הימי ב-01:15 כשהוא ללא רוח חיים, ומותו גם כן נקבע במקום.
פרמדיק מד"א אלון מלמה, סיפר: "קיבלנו דיווח על שלושה גברים שנכנסו לים ורק שניים יצאו. הגענו לחוף עם כוחות של חובשים ופרמדיקים. בשלב ראשון נמשה מהים גבר כבן 45 מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. כעבור דקות ארוכות השיטור הימי חילץ אלינו גבר נוסף כשהוא ללא סימני חיים, ביצענו בדיקות רפואיות ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
הבוקר, סמוך לשעה 08:41, התקבל דיווח על גבר כבן 69 שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה סמוך לחוף קיסריה. צוותי מד"א פינו אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך כדי פעולות החייאה - אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
החובשים דביר שלום ושילה הלוי סיפרו כי "הגענו למקום בעזרת רכב 4x4 של מד"א. ראינו את הגבר שוכב סמוך לחוף כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, סיפרו לנו שמשו אותו מהמים. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קריטי".
מוקדם יותר, סמוך לשעה 23:46, צעיר כבן 21 טבע סמוך לחוף תל ברוך בצפון תל אביב. הוא נמשה מהמים מחוסר הכרה ובמצב אנוש, ופונה לבית החולים איכילוב תוך כדי פעולות החייאה.
פרמדיקית מד"א גילי לביא, סיפרה: "כשהגענו לחוף עם אמבולנס וניידת טיפול נמרץ, ראינו על קו המים בחוף צעיר מחוסר הכרה. סיפרו לנו שאזרחים שהבחינו שהוא צף במים משו אותו והוציאו אותו מהמים, כונן מד"א שבילה בחוף הגיע מיד למקום והתחיל לבצע פעולות החייאה בסיסיות. אנחנו המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות וממושכות תוך כדי פינוי כשמצבו אנוש".
פורסם לראשונה: 01:51, 27.07.24