יממה אחרי שליאת, אשתו של אביב אצילי (49), חזרה מהשבי, משפחתו עודכנה כי הוא נרצח. לזוג שהתגורר בניר עוז שלושה ילדים, בני 18, 20 ו- 22. הצעירה שבהם, איה, הייתה באותה שבת בקיבוץ סמר בערבה, שם היא בשנת שירות. הגדולים, עופרי ונטע, היו בקיבוץ בעת הטבח וניצלו.
3 צפייה בגלריה
ליאת ואביב אצילי
ליאת ואביב אצילי
נחטפו מהקיבוץ - היא שוחררה, הוא נרצח. ליאת ואביב אצילי
ליאת ואביב אצילי הוכרזו כנעדרים מאז הטבח בקיבוץ ניר עוז ביום שבת ב-7 לאוקטובר. אז עוד הספיקה לשוחח עם חבר של בעלה, אופיר כוכבי, שהוקפץ למילואים ולספר לו שבעלה עדיין בחיים.
בהודעה האחרונה ששלחה בקבוצת וואטסאפ כתבה ליאת כי היא "מחזיקה מעמד", ואז הפסיקה לענות. ליאת הסתגרה בממ"ד ואילו אביב היה עם במקום אחר בניר עוז. מאוחר יותר הבית של השניים נמצא כשהוא שרוף ומפויח. המחבלים גם ירו בכלבת המשפחה רבי, כלבה נכה עם שלוש רגליים.
3 צפייה בגלריה
הוואטסאפ האחרון של ליאת בקבוצת חברים
הוואטסאפ האחרון של ליאת בקבוצת חברים
הוואטסאפ האחרון של ליאת בקבוצת חברים
ליאת היא מורה בבית ספר הבשור ומדריכה ביד ושם. אביב היה מנהל המוסך בניר עוז, אומן, ומתנדב באלפיניסטים. כל שנה הוא היה עושה שבועיים בחרמון. "אלה אנשים שוחרי שלום, שכולם אוהבים", אמר סיוון להבי, יליד הקיבוץ שהכיר את הזוג. "הם היו בתהליך קליטה לחברות והיו צריכים להיכנס עוד שבועיים לחברות". היחסים בין השניים החלו בשנת שירות, וכשזו הסתיימה היא עברה לגור בניר עוז יחד עם אביב, שנולד במקום.
3 צפייה בגלריה
ליאת ואביב אצילי
ליאת ואביב אצילי
החברים כתבו: "לא נשקוט ולא ננוח עד שתשובו אלינו"
בחודש שעבר חבריהם של ליאת ואביב ערכו למענם אירוע. "לא נשקוט ולא ננוח עד שתשובו אלינו", הצהירו. החברים כתבו לבני הזוג מכתב, בתקווה שיעשה את דרכו אליהם. "תקשיבו, אנחנו ממש מתגעגעים ומודאגים. נעלמתם לנו בן רגע ואנחנו ממש שבורים. לפני כשלושה שבועות השתנה עולמנו. מרצחים קרי דם הסתערו על הקיבוץ ולקחו אתכם איתם. נעלמתם לנו לתוך הרצועה דרך השדות שכל כך אהבתם", כתבו החברים.
הקיבוץ מסר הערב: "קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על נפילתו של אביב אצילי בשבת ה-7.10. היה בן 49, בן קיבוץ ניר עוז. אביב הותיר אחריו את אשתו, ליאת, וילדיהם עפרי, נטע ואיה. אביב היה מעמודי התווך של קהילת ניר עוז, וניהל את המוסך לציוד חקלאי בקיבוץ. צייר, רוכב אופניים, אוהב אדם ואדמה. יהי זכרו ברוך".