מיה ואיתי רגב, ששוחררו משבי חמאס בעסקת החטופים אחרי 50 יום, ספדו הבוקר (ראשון) לאורי דנינו ז"ל שנרצח וגופתו הושבה לישראל הלילה. "מאתמול הבטן מתהפכת והתפללתי שזה לא אמיתי. הלב לא מפסיק להישבר כל יום עוד קצת. הלוואי והיה לזה סוף אחר. לא אשכח אותך לעולם", כתבה מיה. "סליחה שלא הצלחנו להציל אותך בזמן", כתב אחיה איתי.
2 צפייה בגלריה
מיה רגב על רצח שישה החטופים בשבי חמאס
מיה רגב על רצח שישה החטופים בשבי חמאס
מיה רגב על רצח שישה החטופים בשבי חמאס
(צילום: שלו שלום)
"תודה על מי שהיית בשבילי. אתה הגיבור שלי. לנצח סליחה שלא יכולתי להגיד לך תודה כמו שצריך ולחבק אותך כמו שתמיד דמיינתי שאחבק. חשבתי שלסיפור שלנו יהיה סוף אחר. לרגע לא דמיינתי שזה מה שיקרה. סליחה אורי סליחה, ותודה", כתבה מיה רגב בסטורי שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה.
אחיה, איתי, כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "קיוויתי שהשמועות הן לא נכונות אבל לצערי הן כן. אני רוצה לבקש ממך סליחה. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך בזמן למרות שאתה חזרת להציל אותנו. סליחה אורי. יהי זכרך ברוך. תודה לך, אזכור אותך לנצח".
ב-7 באוקטובר, דנינו נסע עם חבר למסיבה, ואליהם הצטרפו שלושה חברים נוספים: מיה ואיתי רגב ששוחררו בהמשך משבי חמאס, ועומר שם טוב שעדיין חטוף בעזה. אורי וחברו הצליחו להימלט במכוניות, אך לבסוף אורי החליט לחזור ולהציל את החברים, למרות אזהרות חברו להמשיך הלאה. החבר המשיך וניצל, בעוד אורי וחבריו נתפסו ולא הצליחו לברוח.
ליאל, בת זוגו, סיפרה על נסיבות החטיפה: "דיברנו עד דקה לפני החטיפה, הוא אמר לי בטלפון 'אני לא יכול לדבר איתך, ירו למישהי בראש ואני מתחבא ביער'. הוא שלח לי מיקום ועקבתי אחריו עד 08:20. התקשרתי אליו עשרות פעמים והוא לא ענה. ב-08:40 הוא ענה לי ואמר 'אני נוסע כמו פסיכופת, אני בדרך הביתה'. עוברת שעה ושעתיים ונהיה וי אחד. מתחילות לצאת תמונות מהמסיבה ואני מנסה להבין מה איתו, התקשרתי לחברים ולמשפחה שלו.
"תומר, החבר שהוא נסע איתו, אמר שהוא בדרך הביתה ושאורי והוא הצליחו לברוח. כל אחד הלך לרכב שלו ונמלטו מהמסיבה דרך השטח הפתוח. הוא ראה שהרכב של אורי מאט והוא מקבל ממנו הודעה 'תשלח לי את המספר של עומר, מאיה, איתי, מישהו'. הוא אמר לו 'דנינו, אנחנו לא חוזרים לשם. ירו בנו', ואורי ענה לו 'אתה תברח, אני מפרסס להציל אותם'".
2 צפייה בגלריה
אורי דנינו
אורי דנינו
אורי דנינו ז"ל. ניסה להציל אנשים במסיבה
אביו של אורי, אלחנן, אמר הבוקר בעקבות הבשורה הקשה: "תמיד האמנתי שזה יכול להסתיים אחרת. הקדוש ברוך גזר את הגזרה, ועלינו מוטל לקבל אותה, ונזכה לקבל ממנו את הכוחות להמשיך כמשפחה שכולה".
בת דודתו אפרת דנינו אמרה כי "לא חשבנו שיהיה סוף כזה. חיכינו, ציפינו, אבל כנראה שהקב"ה החליט אחרת וזה הסתיים עצוב וכואב. התחושה היא מאוד קשה, מאוד כואבת. אנחנו קיבלנו את הידיעה ככה מהוואטאספים, וזה היה מאוד מטלטל. לחשוב שהמשפחה תקבל ככה בשורה כזאת, בלי שהיא קיבלה הכנה. ההורים שלו קיבלו במוצ"ש הצפת טלפונים, זה היה מאוד מטלטל. הרגשנו את הסכין בבטן היום שהסתובבה כמה סיבובים. זה אסון קשה מאוד".
רז בן עמי קוראת להגיע להפגנה
(צילום: מטה משפחות החטופים)

בתוך כך, שורדי שבי ובני משפחות חטופים קוראים ברשתות החברתיות לציבור להגיע להפגנות הערב למען עסקה. רז בן עמי, אשתו של אוהד בן עמי ששבוי בעזה, אמרה: "אני חזרתי, אוהד שם. אנחנו רוצים שהוא יחזור אלינו. בואו כולם היום לשער בגין בשעה 19:00. כולם יוצאים לרחובות היום. חייבים עסקה להחזיר את החטופים".
אילנה גריצווסקי שחזרה מהשבי, ובת זוגו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה בתגובה לדברי רה"מ: "נתניהו אומר שמי שרוצח חטופים לא רוצה עסקה, אבל הוא שוב ושוב מכניס מקלות לגלגלים ומסרב לעסקה. הוא רוצח את החטופים. כל יום שעובר הוא גזר דין מוות לחטופים שלנו. אני יודעת את זה, כי אני הייתי שם ושרדתי את הגיהנום הזה. זו זעקה של חיים ומוות – חייבים להחזיר בעסקה את כל מי שעדיין בחיים לשיקום, ולהביא את הנרצחים לקבורה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. אנחנו קוראים לכם הערב ב-19:00 להגיע לשער בגין ולהפגין למענם. זה הקרב על החיים שלהם, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכשל. זו הזדמנות אחרונה ואין מקום לשתיקה. התייצבו איתנו ועם כל המשפחות החטופים. החטופים תלויים בנו, ואסור לנו לאכזב אותם".