מגדיל את הפער בסקרים, מכנה את יריבו הנוכחי "ערימת חרא זקנה" - ואת מי שעשויה להיות יריבתו הבאה "פאקינג רעה". בסרטון חדש שדלף לרשתות תועד המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, תוקף בסגנון האופייני לו את הנשיא המכהן ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס. צפו בו.
ההשתלחות של טראמפ

"איך הייתי בעימות באותו לילה? בעטתי בערימת החרא הזקנה והמפורקת הזאת", אמר טראמפ כשהוא נוהג בעגלת גולף ולצידו בנו בארון, שנראה מהנהן בראשו. "הוא אדם רע. הוא בדיוק עזב. עזב את המרוץ. כן, הוצאתי אותו מהמרוץ".
"וזה אומר שיש לנו את קמלה. אני חושב שהיא תהיה טובה יותר (להתמודד מולה - ד.א.). היא כל כך גרועה, היא כל כך פתטית, פאקינג כל כך רעה", אמר טראמפ על האריס, שלפי סוכנויות ההימורים צפויה להתמודד מול טראמפ - אם ביידן אכן יפרוש מהמרוץ לאחר העימות הקטסטרופלי מבחינתו.
ביידן אחרי העימות: "לא הייתי רץ שוב אם לא הייתי מאמין שאני יכול לבצע את התפקיד"
(צילום: רויטרס )

טראמפ המשיך ותקף את ביידן: "אתם יכולים לדמיין את האיש הזה (ביידן - ד.א.) מתמודד עם פוטין ונשיא סין, שהוא אדם אכזרי? הוא אדם אכזרי, בחור קשוח מאוד. אבל הודיעו שהוא (ביידן - ד.א.) כנראה פורש. אני פשוט ממשיך להפיל אותם, נכון?".
הבוקר (חמישי) הצטרף "הבוסטון גלוב", אחד העיתונים הוותיקים והמוערכים בארצות הברית, ל"ניו יורק טיימס" ופרסם מאמר מערכת שקורא לביידן לפרוש מהמרוץ לנשיאות בעקבות "הביצוע הרע בצורה היסטורית" בעימות מול טראמפ.
"בימים שחלפו מאז, הצוות של הנשיא אמר מעט שמסביר בצורה מספקת מדוע הביצועים שלו היו גרועים היסטורית, מעבר לזה שסבל מצינון. מה שבעיקר שמענו במקום זאת היה לאחד שורות סביב מועמד מוכה ופצוע", נכתב במאמר שקרא לביידן "לשחרר את המרוץ למועמדים אחרים. לטובת המדינה, מפלגתו ומורשתו, ביידן חייב לעשות זאת. ובקרוב”.
הרגעים שביידן לא ירצה לזכור מהעימות
(צילום: CNN)

בכך הצטרף ה"גלוב" לרשימה הולכת וגדלה של ארגוני חדשות שקראו לנשיא לפרוש. ה"ניו יורקר" כינה את הישארותו של ביידן במרוץ "סכנה לאומית", וגם האקונומיסט, שיקגו טריביון ואטלנטה ג'ורנל קראו מפורשות לביידן להשעות את הקמפיין.
לפי ה"טיימס", אתמול אמר ביידן בשיחה פרטית כי הוא שוקל אם להמשיך במרוץ לנשיאות או לפרוש ממנו ולפנות את המקום למועמד אחר. בהמשך הכחיש זאת הבית הלבן, וטען כי מדובר ב"שקר מוחלט". ביידן התייחס לכך בהתרסה גם בעצמו, כשהבהיר: "אני רץ. אני מנהיג המפלגה הדמוקרטית. אף אחד לא דוחק אותי החוצה".
אמש אף התפרסם סקר של ה"טיימס" ומכון הסקרים סיינה קולג' – סקר שנחשב באופן מסורתי לאחד האמינים בארה"ב - שממנו עלה כי טראמפ מוביל על ביידן ב-6% בקרב מצביעים שסביר להניח שיגיעו לקלפי (49-43), וב-8% בקרב המצביעים הרשומים (49-41).