תיעוד הירי בקנושה
השוטר הלבן שירה שבעה כדורים בגבו של הצעיר השחור ג'ייקוב בלייק בוויסקונסין לא יעמוד לדין על הירי. כך הודיע אמש (יום ג') הפרקליט המחוזי בקנושה. גם נגד שני השוטרים האחרים שהיו בזירת הירי לא יוגשו כתבי אישום.
בלייק בן ה-29 נותר משותק מהמותניים מטה בעקבות הירי ב-23 באוגוסט. בתיעוד שצילם עובר אורח נראה השוטר רסטן שסקי יורה בבלייק מטווח קצר, בזמן שבלייק עמד להיכנס למכונית שבה חיכו לו שלושת ילדיו. אחרי הירי פרצו הפגנות סוערות בעיר קנושה, שנמשכו כמה ימים. בעקבות החלטת התובעים בוויסקונסין לא מן הנמנע שהמפגינים יחזרו לרחובות.
3 צפייה בגלריה
ג'ייקוב בלייק מדבר מבית החולים וויסקונסין ארה"ב
ג'ייקוב בלייק מדבר מבית החולים וויסקונסין ארה"ב
ג'ייקוב בלייק בבית החולים
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ארה"ב וויסקונסין קנושה שוטר ראסטן שסקי ירה ב ג'ייקוב בלייק צעיר שחור
ארה"ב וויסקונסין קנושה שוטר ראסטן שסקי ירה ב ג'ייקוב בלייק צעיר שחור
השוטר היורה, רסטן שסקי
הפרקליט המחוזי מייק גרוולי אמר שלשוטר שסקי הייתה סיבה מוצדקת לחשוש שבלייק ידקור אותו: ברכבו של בלייק נמצאה סכין. המשטרה טוענת שהוא אחז בסכין כשהשוטרים ניסו לעצור אותו. עובר האורח שצילם את האירוע סיפר שהשוטרים צעקו לבלייק לעזוב את הסכין - אך ציין שלא הבחין שהצעיר השחור אכן אוחז בסכין.
גרוולי הוסיף שלשוטרים הייתה סיבה להאמין שבלייק מסוכן: הם הוזעקו לזירה בעקבות דיווח על אלימות במשפחה, ואחרי שזוגתו התקשרה למוקד החירום ואמרה שהוא מסרב לעזוב את הבית שלה. לפני האירוע פורסם נגד בלייק צו מעצר, ולפי גרוולי גם חילופי הדברים בין השוטרים לבלייק, כשהוא עמד להיכנס למכוניתו, עוררו חשש בקרב השוטרים. הוא הוסיף שהם ניסו שלוש פעמים להשתלט עליו בעזרת אקדח טייזר, אך כשלו.
3 צפייה בגלריה
מהומות בקנושה, וויסקונסין
מהומות בקנושה, וויסקונסין
המהומות בקנושה אחרי הירי בבלייק
(צילום: רויטרס)
הפרקליט המחוזי אמר שההחלטה לא להעמיד לדין את שסקי ואת שני השוטרים האחרים היא קשה מאוד, אך מבוססת על החוק הקיים שנוגע לירי של שוטרים. הוא הסביר שלתובעים בוויסקונסין יהיה קשה להוכיח ששסקי ושאר השוטרים לא פעלו מתוך הגנה עצמית.
במהלך ההפגנות הסוערות על האלימות המשטרתית השחיתו כמה מהמפגינים חנויות בקנושה ובזזו רכוש. מיליציות מהימין הקיצוני קראו לתומכיהן להגיע לקנושה ולהגן עליה. קייל ריטנהאוס, שהיה בזמן ההפגנות בן 17, התייצב באזור המהומות עם רובה וירה למוות בשני מפגינים ופצע מפגין נוסף. הוא מואשם ברצח ומכחיש את האישום נגדו.