שיירת המכוניות שיצאה מכיכר החטופים בתל אביב בהובלת משפחות חטופים, בקריאה לעסקה, הגיעה הערב (רביעי) לקיבוץ בארי - שם נאמו קרובי חטופים. בשיירת "סוף להפקרה" נהגו עשרות משתתפים, כשעל המכוניות נתלו דגלים צהובים, ואף נגררו רכבים שרופים שנפגעו ב-7 באוקטובר.
אליה דנציג, נכדתו של אלכס דנציג שגופתו חולצה מרצועת עזה, אמרה כי "השבוע קברנו את סבא. השבוע הגופה של סבא הגיעה לארץ ישראל אחרי שנרקבה במנהרות החמאס במשך חודשים. סבא שלי אלכס נחטף מביתו בחיים, ימים רבים וארוכים-ארוכים חיכה לצאת מהגיהינום. ובזמן הזה, כשנאבק לשרוד במנהרות החמאס, אנחנו נלחמנו שישאר בחיים. התפללנו והאמנו שערך חיי אדם זה הערך החשוב ביותר כאן במדינת ישראל. נוכחתי לדעת שהערכים האלו מתפוררים ומתמוגגים ושפוליטיקאים מעדיפים כוח מאשר להציל חיים. סבא שלי נרצח".
4 צפייה בגלריה
שיירת רכבים בהובלת משפחות החטופים
שיירת רכבים בהובלת משפחות החטופים
שיירת הרכבים בדרכה לבארי
(צילום: שרון לוין)
4 צפייה בגלריה
הצהרה של משפחות החטופים באמפי בארי
הצהרה של משפחות החטופים באמפי בארי
בן עמי: "דורשת מנתניהו - עצור את הרולטה הרוסית הזאת"
(צילום: תומר שונם הלוי)
לפי דנציג, "הוא נחטף מביתו, הופקר על ידי ממשלת ישראל, סבל במנהרות ונרצח על ידי מחבלי חמאס בעקבות הפצצות צה"ל. הוא היה יכול לחזור בחיים בעסקה, אפילו כבר בעסקה הראשונה. אתם מבינים? יכולתי עוד להתחבק איתו, אבל זה לא יקרה יותר לעולם. אומנם גופתו של סבי הצליחה להיחלץ על ידי חיילים גיבורים, אבל לא סתם המחבלים ירו בסבא של כשחשו שאולי יגיעו לחלץ אותם עוד כשהיו בחיים. החילוצים והלחץ הצבאי מסכנים את החטופים שעדיין בחיים. אנחנו רוצים שהחטופים שבחיים יחזרו חיים. זו מטרת המלחמה החשובה ביותר".
דנציג הוסיפה בפנייה לפוליטיקאים: "אני פונה למקבלי ההחלטות, ובמיוחד לליצנים שמתנגדים לעסקה, לאותם אנשים ששולטים עלינו ומביאים אותנו לחורבן יום-יומי מתמשך: זה יירשם בספרי ההיסטוריה. לא נשכח שהעדפתם הרס ושנאה על פני חיבור, משפחה, חיים ואהבה. בואו נזכור את המהות שלנו כאן. אני פונה אליך בנימין נתניהו, אני פונה אל ליבך - תהיה בן אדם. אתה ראש הממשלה, אתה אחראי על כל אזרח ועל כל חייל וחיילת. אל תפקיר בני אדם טהורים למוות. מי אחראי עליהם אם לא אתה? עשה הכל שתהיה עסקה".
אלה בן עמי, בתו של החטוף אוהד בן עמי, הוסיפה כי "ההורים שלי, רז ואוהד בן עמי - שניהם נחטפו מכאן, מהבית שלנו שהיה אמור להיות הכי בטוח בעולם. שמונה חודשים וחצי מאז שאמא שלי חזרה אנחנו נלחמים על לגרום לעוד ימים של אושר בעם הזה, שנדמה שנגמר לו האוויר. אם נצליח להביא עסקה שוב - לעם תחזור התקווה ונוכל לנשום שוב. תמונות החיילים גורפים חול בין אצבעותיהם בציר פילדלפי לא נשכחות מהמוחות של כולנו, ציר ששליטה בו מביאה ביחד איתה המון מוות ואסונות. אל תתנו לזה לקרות עוד פעם".
4 צפייה בגלריה
הצהרה של משפחות החטופים באמפי בארי
הצהרה של משפחות החטופים באמפי בארי
"הבחירה ברורה: "עסקה להצלת חיים או לתת להם למות". משתתפי השיירה בבארי
(צילום: תומר שונם הלוי)
4 צפייה בגלריה
הצהרה של משפחות החטופים באמפי בארי
הצהרה של משפחות החטופים באמפי בארי
ליפשיץ: "הלחץ הצבאי עשה את המקסימום להגיע לרגע בו אנחנו יכולים להגיע לעסקה"
(צילום: תומר שונם הלוי)
בן עמי הסבירה כי "בכל הניסיונות להביא עסקה, והיו הרבה כאלו, תמיד בסוף זה נגמר בדבר חדש שישראל לא מוכנה להתפשר עליו - מרפיח, דרך נצרים ועכשיו ציר פילדלפי. הציר הזה - שעכשיו מפריד בין חיים למוות, בין הצלה לבין נטישה, ציר פילדלפי שבמשך 18 שנה לא שהינו בו - פתאום נהיה הדבר הכי דחוף כרגע. עוד יותר דחוף מהחיים של אבא שלי. כרגע יש עסקה שיושבת על השולחן ומחכה לראש הממשלה שיאזור אומץ לב ויבין שהדבר הנכון והמוסרי לעשות זה להוציא את כל החטופים - ולתת לנו ולהם אוויר לנשימה, תרתי משמע. כי כרגע במנהרות הם לא יכולים לשאוף אוויר או לראות אור יום".
לפי בן עמי, "יש פה בחירה מאוד ברורה: לקחת היום עסקה ולהציל חיים, ביניהם את של אבא שלי, והצד השני של הבחירה הוא לתת להם למות ולהוציא משם רק גופות מעונות. זה הכל בידיים שלך, ראש הממשלה. אם הם יירצחו בשבי, יגוועו ברעב או ימותו על ידי כוחות הביטחון - הכול על הידיים שלך, וכך תיזכר גם. אני דורשת ממך - עצור את הרולטה הרוסית הזאת, תפסיק להגריל את החיים של האהובים שלנו ושל האזרחים שלך. ולך אבא, אני עומדת בנקודה הכי קרובה אליך. תמיד כשאני כאן אני יושבת ומסתכלת על עזה, רואה את העשן ומדמייינת איך אתה מחזיק מעמד ואם אתה לא נחנק ברגעים אלו כשאני שומעת את הפצצות נוחתות בעוצמה. אני יודעת שאתה חזק, אני יודעת שאתה ממשיך לשרוד".
דניאל ליפשיץ, נכדו של החטוף עודד ליפשיץ, אמר לאחר מכן כי "327 ימים שאין ימין ואין שמאל. אין צד אחד או צד שני, יש עם אחד. עם אחד ש-108 מבניו, בנותיו, הוריו, סביו, אחיו ואחיותיו נמצאים במקום החשוך ביותר בעולם. כמה אפשר עוד לדמיין ולדבר על הסבל שהם עוברים? כמה אפשר עוד לנסות ולשכנע שהמצב שלהם קריטי ושהם חייבים כבר לצאת משם? מה יכול להיות יותר חשוב משהם יחזרו לדרוך על האדמה שעליה הם גדלו? ציר פילדלפי? פילדלפי או ערך החיים שלנו כעם היהודי? פילדלפי או 108 חטופים? פילדלפי או פדיון שבויים? פילדלפי או מנהיגות אמיצה וראויה לעם? התשובות ברורות".
משפחות החטופים, לפני שיצאו לדרך בבוקר
(צילום: יריב כץ)

ליפשיץ פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והוסיף כי "גם אם אתה חושב שהעסקה לא טובה, האלטרנטיבה גרועה בהרבה! האלטרנטיבה היא מיטוט הרוח הישראלית ולא מיטוט חמאס. האלטרנטיבה של הישארות בפילדלפי ומיטוט העסקה היא עוד אונס, רצח, צמא, רעב, חוסר אוויר וחמצן של החטופים שלנו. הלחץ הצבאי עשה את המקסימום להגיע לרגע שבו אנחנו יכולים להגיע לעסקה".
ליפשיץ סיכם: "חינכו אותנו להומניות כערך עליון, לעזור לכל אומה בשעת צרתה. ישראלים תמיד הראשונים לדאוג ולהציל. בסוף שכחנו אותנו? נתניהו, אני שואל אותך: כמה שפויים נישאר אם הם יישארו שם לתמיד? אתה ראש הממשלה, אתה הקובע! אתה המחליט! אתה האחראי! אז אנחנו אומרים לך כאן, תחליט! תחליט להחזיר אותם הביתה - למקום שאליו הם שייכים".
המשפחות כאמור יצאו בשיירה לגבול הרצועה בדרישה לעסקה לשחרור יקיריהן שעדיין בשבי חמאס. "ההזדמנות להחזיר את כולם מתרחקת בכל יום שעובר, הגיע הזמן לשים סוף להפקרה", נמסר ממטה המשפחות להחזרת החטופים. שירה אלבג, אמה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, אמרה בהזנקת הצעדה: "אנחנו ביום ה-327 למלחמה, 327 ימים ולילות שאני שומעת את לירי שלי זועקת לעזרה, קוראת לי 'אמא', ואני לא באה. אתם יכולים לדמיין את ההרגשה הזאת, לדעת שהילדה שלך סובלת ואת לא יכולה לעזור?".