גורמים שמעורים בפרטי המשא ומתן בין ישראל וחמאס על עסקת חטופים אמרו הערב (חמישי) כי המגעים על הסכם לא הוקפאו. הגורמים מסרו עוד בהתייחס למגעים לעסקה להחזרת החטופים שנמצאים בשבי חמאס 300 ימים, כי הם נמשכים. לדבריהם, "היום היו שיחות, אתמול היו שיחות ויהיו גם מחר שיחות".
עוד אמרו הגורמים שמעורים בפרטים: "בשיחות מדברים על הרבה סוגיות מרכזיות, אבל ברור שהמגעים האלה הם יותר בין ישראל לבין המתווכות ובינתיים ללא מעורבות של חמאס. לכאורה, כולם מחכים לתשובות של חמאס אחרי שישראל העבירה למתווכות ביום ראשון את תשובתה".
בכיר ישראלי אמר: "המגעים לעסקה נמשכים וייתכן שמשלחת ישראלית תצא בשבת למצרים. בסופו של דבר, מה שיביא את העסקה יהיה הלחץ על חמאס, ועכשיו יש גורם אחד פחות להתחשב בדעתו במשא ומתן".
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת דיון בנושא החטופים יחד עם גל הירש
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת דיון בנושא החטופים יחד עם גל הירש
התמונה שפרסם נתניהו מהדיון בסוגיית החטופים
(צילום: דוברות רה"מ)
ההבנה בישראל ואצל המתווכות היא שלנוכח חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה באיראן שמיוחס לישראל, וחיסול בכיר חיזבאללה פואד שוכר בתקיפת חיל האוויר בביירות, תשובת ארגון הטרור העזתי תתמהמה.
בישראל יש חילוקי דעות בין גורמי המודיעין והביטחון בנוגע לשאלת התזמון של תשובת חמאס. לפי אחת הגישות, לנוכח המצב הנוכחי יבחר חמאס לא להחזיר תשובה במשך שבועות ואולי אפילו חודשים. מנגד, גישה אחרת אומרת שחיסול בכירי חמאס וחיזבאללה דווקא מקרבים עסקה מכיוון שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, שלא נמנה עם אוהביו של הנייה, מבין שהסכם יכול להיות הסיכוי היחיד שלו לחיות, ושהחרב הישראלית מתקרבת לצווארו ורגע המוות שלו מתקרב.
משפחות חטופים בכנסת בירושלים

עוד מבינים בישראל כי לקטאר יש בעיה להודות בעת הזאת בהמשך המגעים, כל עוד לא נערכה הלווייתו של הנייה שצפויה להיערך מחר בדוחא. ההערכה היא שהקטארים יחזרו לשיחות מהר מאוד, אבל לשם כך ישראל צריכה לשמור על איפוק ועל שקט.
למרות זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם באופן חריג תמונה של דיון שקיים היום בלשכתו, וצירף להודעה את הכיתוב הבא: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים כעת דיון בנושא חטופינו יחד עם מתאם השבויים והנעדרים גל הירש, המזכיר הצבאי אלוף רומן גופמן וראש הסגל צחי ברוורמן".
בכירים בישראל נדהמו לראות את התמונה שפרסמה לשכת נתניהו מהדיון שבו לא השתתפו בכירי צוות המשא ומתן הישראלי ובכללם ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף ניצן אלון. לדברי הבכירים, "נתניהו אולי רוצה להרגיע את המשפחות, אבל ברגע שחמאס יראה את התמונה הוא אוטומטית יקצין עמדות. אנחנו מתקשרים להבין מה היה ההיגיון להוציא את התמונה הזאת.
בראיית הבכירים, אחרי החיסול הדרמטי של הנייה על ישראל לנהוג כעת בחוכמה ובאיפוק, ולהתאזר בסבלנות עד סיום הלווייתו של הנייה. הם ציינו כי "גם ככה חמאס לא מחזיר תשובה תוך יומיים, ואם חמאס ירצה עסקה היא תהיה, ואם הוא לא ירצה - לא תהיה".