הרב נלקח לתחנת המשטרה, אתמול

בית המשפט האריך את מעצרו של הרב ממרכז הארץ שנעצר בחשד לעבירות מין בתלמידיו בהסכמת המשטרה וסנגוריו. משה, אחד מחסידי הרב שהיה חלק מקהילתו הסגורה, סיפר אמש (שבת) ל-ynet על מסכת ההתעללויות והאיומים שחוו הנערים שלמדו אצל הרב.
"היינו בתוך כת", תיאר משה. "הרב היה משביע אותם לא לגלות על המעשים ואמר שאם יעשו כן - 'יקבלו מחלה'". אחד מקרוביו של משה, נמנה על קורבנות הרב. "הוא היה אומר לילד לשבת לידו ולא להתבייש ממנו. הם פחדו לדבר, רק אחרי הרבה שנים גילינו את זה".
3 צפייה בגלריה
מהומות ועימותים בזמן שרב מוכר נעצר בגין תחונה על עבירות מין בקטינים
מהומות ועימותים בזמן שרב מוכר נעצר בגין תחונה על עבירות מין בקטינים
הרב נלקח למעצר
3 צפייה בגלריה
מהומות ועימותים בזמן שרב מוכר נעצר בגין תחונה על עבירות מין בקטינים
מהומות ועימותים בזמן שרב מוכר נעצר בגין תחונה על עבירות מין בקטינים
קטטות והתפרעויות במהלך המעצר
משה סיפר כי כששאל את הנער על השתלשלות האירועים, השיב לו כי הרב הורה להם לעשות כן, ו"אם הרב אמר זה בסדר". לדבריו, אותו נער נפגע ממנו מגיל 13: "הוא היה משכיב אותם ומספר להם סיפורים כשהם עירומים, ומנשק אותם". על נער אחר סיפר משה כי הרב הבטיח לו שהוא יהיה החתן שלו - ובכך ניסה לקרב אותו אליו. "הרב הביא אותו לחדר ואומר שאין לו במה להתבייש. הוא היה מוריד לו את החולצה ומעסה אותו".
כשנשאל אם בקהילה חשדו במעשיו של החשוד, אמר כי מעולם לא העלו זאת בדעתם. "הרב לא מסתכל על נשים, מתנהג באופן צנוע, הולך עם משקפיים. רק לפני שבועיים סיפרו לי על מה שעשה. קרובת משפחה אמרה לי שקרה משהו נורא עם הרב".
כשהסיפורים התחילו לצאת, מקורבי הרב דאגו ששליחים מטעמו ינסו "לטאטא" את הכל מתחת לשטיח, וגם כשהפרשה התפוצצה הרב עדיין ניסה להציל את מצבו. בקהילה ניסו לטפל בחשדות בבית דין, אך הרב התחמק. הוא מכחיש את הטענות נגדו וטוען כי מדובר בין היתר באנשים שמתנכלים לו.
ביום שישי האחרון התסיסה בקהילה הגיעה לשיאה - ופרצה קטטה המונית בין תומכי הרב וחברי הקהילה שבחרו לעזוב אותו. שוטרים שהגיעו למקום הבינו כי הקטטה היא לא הסיפור המרכזי - הזמינו את הנערים להגיש תלונות נגד הרב. אמש, כאמור, הוארך מעצרו ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום על החקירה ועל שם הרב.
בכיר ברשות המקומית שמעורה בפרטים סיפר שלשום על עלייה בפניות מצד אנשי הקהילה בימים האחרונים. "אנשי הרווחה ערוכים לטפל בילדים עם אנשי מקצוע. אנחנו ממתינים לפתיחתה הרשמית של חקירת המשטרה, וערוכים לתת מענה בכל מה שיידרש", אמר הבכיר.
פורסם לראשונה: 22:47, 14.11.20