בנט: "סגר הוא כישלון ניהולי חמור"

יו"ר ימינה שוב תקף את ראש הממשלה שדיבר על הצלחת הסגר: לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) בדיון בקבינט כי הסגר הוא הצלחה שהובילה לירידה בנתוני התחלואה בקורונה, יו"ר ימינה נפתלי בנט פרסם סרטון שבו הוא מבהיר פעם נוספת כי סגר אינו הצלחה שיש להתגאות בה, אלא כישלון ניהולי חמור: "הממשלה לא נערכה בחודשי ההפוגה - פועלים כמו רופא שמתגאה בקטיעת זרוע לחולה עם כאב ביד".
"ראש הממשלה נתניהו לא מפסיק להתפאר בהצלחת הסגר השני המיותר כל כך", אמר בנט ופנה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, סגר הוא לא הצלחה, סגר הוא מהלך איום ונורא שממיט סבל נוראי על מיליוני אזרחי מדינת ישראל והוא תוצאה של כישלון ניהולי נוראי של הממשלה בראשות נתניהו".
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנימין נתניהו
נפתלי בנט בנימין נתניהו
בנט ונתניהו
(צילום: אמיל סלמן, אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
לדברי בנט, הסגר בגל הראשון נועד לקנות זמן ולתת הפוגה, שאכן התקבלה. "סגר תמיד מוריד תחלואה, אבל במחיר יקר", אמר בנט. "בהפוגת מאי-יוני, שהיה כל כך חשוב באותם חודשיים להיערך, ממשלת נתניהו-גנץ לא עשתה כלום".
"למה היא לא הכינה את הכוחות? למה היא הגדילה את מספק החוקרות האפידמיולוגיות?", תהה בנט. "למה לא הטמיעה טכנולוגיות? למה היא לא עשתה כלום? הממשלה התעסקה בפוליטיקיה. בכן בחירות, לא בחירות".
נתניהו בפתח הדיון בקבינט
(צילום: דוברות רה"מ )

"ההתפארויות העצמיות של ראש הממשלה כאילו זה סגר זה מבצע צבאי מוצלח - זה אסון, זה הרסני. זה כמו רופא שיתפאר בזה שהוא קטע את הזרוע לחולה שהתלונן על כאב ביד".
"זאת לא הדרך. אתה צריך לטפל בזה. צריך לעבוד מפטיש הסגר למערך של פינצטות. מדינות טובות לא הגיעו לסגר שני, ולא לגל שני. קפריסין, אסטוניה, דרום קוריאה. שם היה מי שניהל את העסק. אני מפציר בראש הממשלה להפסיק את מדיניות הסגרים. הסגר הראשון היה הכרחי. הסגר השני רשלנות פושעת, הסגר השלישי, אם יגיע, יהיה זדון ובלתי נסלח".
בפתח הדיון בקבינט אמר נתניהו כי "אנחנו רואים ירידה בכל הנתונים, ירידה עקבית וברורה". לדבריו, "אנחנו רוצים להתכנס למדדים שהציעו לנו משרד הבריאות והמומחים, כדי שנוכל להתחיל בהקלה ההדרגתית בתנאי הסגר הנוכחיים. אנחנו צריכים לעשות זאת באופן כזה שלא נפגוש סגר נוסף בעוד שבועיים-שלושה. לכן היציאה צריכה להיות מדורגת, אחראית, זהירה ונשלטת".
2 צפייה בגלריה
אכיפת הסגר
אכיפת הסגר
אכיפת הסגר בדרכים
(צילום: דוברות המשטרה )
נתניהו הוסיף: "אין ספק שעד לרגע זה יש כאן הצלחה, הצלחה שכבר מתחילים לדבר עליה ולהסתכל עליה במדינות אחרות, באירופה בעיקר, ששם התחלואה עברה כבר אותנו בכמה מדינות, והם כרגע מתלבטים בשאלה שאנחנו התלבטנו והכרענו בה - כן לעשות סגר, כן להוריד את המספרים מהר".
לדבריו, מתווה היציאה לא יאושר באופן מלא בפעם אחת. "קודם כל נחליט על השלב הראשון", אמר, "המתווה לא יוכרע בבת אחת". במהלך הדיון אמרו שרים כי הם התרשמו שנתניהו מנסה לדחות את ההקלות כך שהן לא ייכנסו לתוקף בתחילת השבוע, בהתאם להמלצות חלק מהמומחים שהוא שמע. מטרתו, כפי שהבינו השרים, היא לעכב בעוד כמה ימים את ההכרעה כדי להיות בטוח שהירידה בתחלואה נמשכת. השרים התנגדו לכך ודרשו בתוקף לפתוח את העסקים הקטנים ואת החינוך לגיל הרך.