טייס בן 17 הפך היום (ד') לאדם הצעיר בהיסטוריה שמקיף לבדו את העולם. מאק ראת'רפורד, בלגי-בריטי, נחת בשדה התעופה ליד העיירה רדומיר בבולגריה, מרחק שעת נסיעה מסופיה. הוא נחת בשלום אחרי שעבר מרחק כולל של 54,000 ק"מ ב-221 שעות טיסה.
ראת'רפורד, שטס במטוס מיקרו-לייט, שבר שני שיאי גינס: הוא לא רק האדם הצעיר אי פעם שמקיף לבדו את העולם, אלא גם האדם הצעיר ביותר שעושה זאת במטוס מיקרו-לייט. הוא שבר את השיא של אחותו, זארה, שבינואר הקיפה את העולם במיקרו-לייט כשהייתה בת 19. השיא בקטגוריית הגיל היה של טראוויס לאדלו מבריטניה, שאשתקד השלים מסע מסביב לעולם בגיל 18 בלבד. הוא עשה זאת במטוס ססנה.
ראתר'פורד נולד למשפחה של טייסים. הוא קיבל את רישיון הטייס שלו בגיל 15 – ואז הפך לטייס הצעיר בעולם. הטיסה שלו התחילה והסתיימה בבולגריה מכיוון ששם נמצאים משרדי החברה שהעניקה לו חסות. כמו אחותו, גם הוא טס ב"שארק" – אחד מדגמי המיקרו-לייט המהירים בעולם, עם "מהירות שיוט" של 300 קמ"ש.
המסע של הטייס הצעיר התחיל ב-23 במרץ. במהלך המסע הוא חגג את יום הולדתו ה-17 וטס בשמי 52 מדינות בחמש יבשות. המסע אמור היה להימשך שלושה חודשים, אך התארך בגלל כמה מכשולים לא צפויים בדרך. גשמי מונסון, סופות חול וגלי חום עיכבו את ראת'רפורד, אך המכשול העיקרי היה הבירוקרטיה: הטייס הצעיר המתין לאישורים שדרושים להמשך הטיסה מסביב לעולם, וכשלא קיבל אותם נאלץ לתכנן מחדש את המסלול שלו.
המסע של ראת'רפורד עבר דרך אפריקה, המפרץ הפרסי, הודו, סין, דרום קוריאה ויפן. הוא טס בצפון האוקיינוס השקט ואחרי 10 שעות טיסה רצופות נחת באי געשי ליד מצר ברינג. "זה היה השלב הכי קשה", סיפר אחרי נחיתתו. משם הוא המשיך לאלסקה ולחוף המערבי של ארה"ב, והגיע למקסיקו. מהחוף המזרחי של ארה"ב טס לקנדה, חצה את האוקיינוס האטלנטי וחזר לאירופה. בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שפרצה כחודש לפני שראת'רפורד יצא לדרך, הוא לא טס בשמי רוסיה.
לראת'רפורד המתין היום קהל רב בשדה התעופה בבולגריה, כולל הוריו ואחותו הנרגשים. מאק אמר שכעת הלימודים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלו. "הדבר הבא שאני אעשה זה לחזור לבית הספר ולהשלים כמה שיותר פערים". הוא מקווה שההישג שלו יעניק השראה לאנשים צעירים ויעודד אותם להגשים את החלומות שלהם. "לכו בעקבות החלומות שלכם, לא משנה בני כמה אתם", אמר אחרי שיצא מהמטוס.