3 צפייה בגלריה
יעקב שבתא
יעקב שבתא
המפכ"ל יעקב שבתאי
(צילום: גיל נחושתן)
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, שוחח הבוקר (חמישי) עם רס"ב איציק אוזן, שוטר יס"מ גליל מתחנת מג'דל כרום שנדקר אמש על-ידי חשוד שהתבצר בבית משפחתו כשהוא חמוש בסכין ביישוב נחף שסמוך לכרמיאל.
המפכ"ל שמע מאוזן (43), שנפצע באורח בינוני בתקרית, על שאירע בזמן הפעילות להשתלטות על החמוש, גבר בן 61 שהתבצר בחדר בבית מאחר שחשש כי בני משפחתו יאשפזו אותו בכפייה בבית חולים למתמודדי נפש.
"אני גאה בך ומחזק אותך. חתרת למגע ופעלת באופן מקצועי ונחוש כאשר נשקפה סכנה לחייך", אמר שבתאי לשוטר, כשגם אשתו הייתה לצידו במהלך השיחה. "זו בדיוק התגובה המהירה והמקצועית שאני מצפה משוטרים שנקראים לאירוע של סכנת חיים. ללא התגובה המבצעית שלך, האירוע יכול היה להידרדר לאירוע חמור ולאובדן של חיי אדם. אני מאחל לך החלמה מהירה ואתה תקבל מהמשטרה את כל המעטפת והסיוע".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
זירת הדקירה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הסכין ממנה נדקר השוטר
הסכין ממנה נדקר השוטר
הסכין שבה השתמש החמוש
(צילום: דוברות המשטרה)
השוטרים הגיעו אתמול למקום וניסו, יחד עם צוות משא ומתן, לדבר עם החמוש ולשכנעו שלא לפגוע באף אחד. לבסוף, בשל חשש שיפגע בעצמו, פרצו השוטרים לבית - ורס"ב אוזן נדקר על-ידי החשוד בחזה. השוטרים השתלטו על החשוד, תוך שימוש בירי טייזר, ופצעו אותו באורח קל עד בינוני. אחרי שנעצר, הועבר החמוש לבית החולים לטיפול רפואי.
אחרי המעצר, חבריו של רס"ב אוזן פינו אותו לתחנת המשטרה בכרמיאל, לשם הוזעק צוות מד"א שטיפל בו ופינה אותו למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשהוא במצב בינוני. הוא מאושפז כעת, ואחרי סדרת בדיקות וניתוח שעבר הלילה מצבו התייצב ולא נשקפת סכנה לחייו.