יועץ למי שככל הידוע משמש כמנהיג הנוכחי של אל-קאעידה קורא לחמאס לשחרר את החטופים הישראלים בעזה, ומסביר כי החזקת החטופים פוגעת בעזתים. כך דיווח הארגון האמריקני SITE, שעוקב אחר פעולות והצהרות של ארגוני טרור ג'יהאדיסטיים.
להצהרה אחראי מוסטפה חמיד, שידוע גם בשם אבו ווליד אל מסרי. חמיד הוא חמיו של סייף אל-עדל, שלפי SITE מנהיג כיום את אל-קאעידה. בהצהרה שפורסמה אתמול (שישי) ברשת טען חמיד שתשומת הלב שמוקדשת לנושא החטופים הישראלים – החיים והמתים – גבוהה בהרבה מהעיסוק בגורלם של האסירים הפלסטינים בבתי הסוהר בישראל.
רגעיו האחרונים של סינוואר
(צילום: דובר צה"ל)

2 צפייה בגלריה
תמונת רחפן של סינוואר
תמונת רחפן של סינוואר
תיעוד של סינוואר לפני חיסולו
(צילום: דובר צה"ל)
לפי חמיד, בעקבות החזקת החטופים הסוגיה הפלסטינית נעלמה מסדר היום, ואף אחד לא מדבר עליה מחוץ למסגרת של נושא החטופים. "בואו נחתום את נושא היהודים החטופים, וכך יישארו רק הנושאים של פלסטין ומסגד אל-אקצא", אמר חמיד.
"לאף אחד לא אכפת מהאסירים הפלסטינים. לא לתקשורת, לא במשא ומתן ולא בהפגנות", טען המקורב למנהיג אל-קאעידה. לפי חמיד, חמאס חייב לשחרר "מיד" את החטופים. "את הפרשה הזאת צריך לסגור ולא לפתוח מחדש, מאחר שאנחנו יודעים את ההשלכות".
חמיד ציין כי ההשלכות של המשך החזקת החטופים – ושל המשך המלחמה - קשות במיוחד עבור תושבי עזה. אחרי חיסול יחיא סינוואר פנה חמיד בהצהרתו "לסינוואר הבא שיוביל את הגיבורים בעזה", ואמר כי "חובתו הראשונה" תהיה לשחרר את החטופים הישראלים.
2 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר מתריס
יחיא סינוואר מתריס
לפי חמיד, המטלה הראשונה של "סינוואר הבא" היא שחרור החטופים
ארגון אל-קאעידה היה אחראי לפיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב, לפני 23 שנה. בעקבות מתקפת הטרור של אל-קאעידה פלשה ארה"ב לאפגניסטן, שאז נחשבה למעוז של ארגון הטרור. עשור אחרי מתקפת הטרור חיסלה ארה"ב את אוסמה בן לאדן בתקיפה בפקיסטן. היורש של בן לאדן בהנהגת הארגון, איימן א-זוואהירי, חוסל בתקיפת מל"ט של ארה"ב ביולי 2022.
סייף אל-עדל, שמוגדר כיום כמנהיג הארגון (ללא אישור רשמי), היה בעברו מפקד בכיר בכוחות המיוחדים של הצבא המצרי, ולפי הדיווחים חי באיראן. כמה מומחים ששוחחו עם AFP אמרו כי מוסטפה חמיד, המקורב שקרא לשחרור החטופים מעזה, מקורב לבכירים נוספים בצמרת הארגון.