כמעט שבועיים עברו מאז שחמישה חברי המחנה הממלכתי הפכו לשרים בממשלת החירום, ועולה השאלה מה הם בדיוק עושים בה. בני גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא-ביטון נכנסו לממשלה ב-12 באוקטובר, אבל הם לא קיבלו סמכויות או תחומי אחריות.
הסיבה המרכזית להצטרפות החמישה היא הכנסתם של גנץ ואיזנקוט לקבינט המלחמה המצומצם. שרי המחנה הממלכתי משתתפים בכל ישיבות הקבינט שמנהל בפועל את המלחמה ומתכנס כמעט בכל יום. השרים משתתפים גם בישיבות הקבינט המורחב שאחראי על אישור תוכניות המלחמה שמגובשות בקבינט המצומצם.
1 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של בני גנץ, ד"ר יפעת שאשא ביטון וחילי טרופר
הצהרה לתקשורת של בני גנץ, ד"ר יפעת שאשא ביטון וחילי טרופר
חמשת השרים של המחנה הממלכתי
(צילום: מוטי קמחי, משה מזרחי , יואב דודקביץ)
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
גנץ ואיזנקוט נמצאים רוב היום בקריה בתל אביב או משתתפים בסיורים בשטח וביישובי העוטף ומבקרים פצועים בבתי החולים ומפונים בבתי המלון. השניים משתתפים גם בהערכות מצב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשתתפו גם בפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. גנץ אף נפגש עם מנהיגים נוספים שמגיעים לישראל. השר טרופר נפגש מדי יום עם משפחות החטופים.
כל חמשת חברי המחנה הממלכתי לא ניצלו את התנאים שמגיעים להם כשרים, אף אחד מהם לא לקח לשכה. גנץ ואיזנקוט חולקים חדר בקריה. שלושת העובדים שליוו אותם כחברי כנסת (מזכירה, דובר ויועץ פרלמנטרי) פוטרו ועברו באופן אוטומטי לעבוד איתם כשרים.
בנוסף, אף אחד מחברי המחנה הממלכתי לא ניצל את המינויים שעומדים לרשותו. תיאורטית, כל שר זכאי ללשכה ועוזרים ולתקציב של 6.5 מיליון לשנה. אף אחד מהם גם לא מינה ראש מטה ולא קיבל רכב שרד של שרים. "אנחנו לא רוצים שירגישו שבאנו למשהו קבוע, לא באנו להישאר. באנו לאירוע מצומצם של המלחמה ודקה אחרי זה אנחנו הולכים", הסבירו גורמים במחנה הממלכתי.