בזמן שדיווחים פלסטינים טוענים שישראל החלה בכניסה קרקעית לעזה, ומנהלת קרבות עם כוחות חמאס, דיווח ב"וושינגטון פוסט" ציטט אמש (שישי) גורמים אמריקנים בכירים, שקראו לישראל לשנות את יעדי המבצע - ואמרו כי ארה"ב לחצה על ישראל לצמצם את תוכינתה.
2 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
תקיפות צה"ל בעזה
(צילום: AFP)
ממשל ביידן דחק בישראל להחליף את תוכניותיה לכניסה קרקעית רחבה לרצועת עזה במבצע "כירורגי", באמצעות תקיפות מהאוויר ופשיטות קרקעיות נקודתיות וממוקדות נגד בכירי חמאס ותשתיות של ארגון הטרור, כך אמרו ל"וושינגטון פוסט" חמישה גורמים בכירים בארה"ב המעורים בפרטים. הבכירים הביעו ספק בנוגע ליכולת של ישראל למוטט את חמאס.
בנוסף, אותם גורמים מודאגים מכך שכניסה קרקעית של ישראל עשויה להביא להרוגים רבים בשני הצדדים - אזרחים פלסטינים, כמו גם חיילים ישראלים, וצעד שעשוי להגביר משמעותית את רמת העוינות באזור כולו.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
נתניהו וביידן בפגישתם בארץ בשבוע שעבר
(צילום: חיים צח, לע"מ)
תיעוד מתקיפות צה"ל בעזה
(צילום: עידו ארז)

"אנו מגבירים את הלחץ על חמאס. אנו מגבירים את הלחץ שהם נמצאים תחתיו. המבצע הצבאי שלנו יצא לדרך", אמר מארק רגב, דוברו של נתניהו לתקשורת הזרה, לפוקס ניוז. "הם ימשיכו להיות בצד שסופג את המכות הצבאיות שלנו עד שהם יתפרקו מנשקם ויהרסו את המבנה שלהם בעזה. כשהמבצע הזה יסתיים, עזה תהיה מאוד שונה".
דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון קירבי סירב להתייחס לדיווחים הטוענים לכניסה קרקעית של ישראל, אך הבהיר שארצות הברית ממשיכה לתמוך בישראל ובפעולותיה. "ארה"ב שאלה את ישראל מהן מטרותיה, מהי האסטרטגיה ואיך המלחמה הזו צפויה להסתיים", אמר קירבי והתייחס גם לסוגיית החטופים. "אם שחרור החטופים מעזה דורש הפסקת אש מקומית זמנית, אנו תומכים במהלך שכזה".
פורסם לראשונה: 23:57, 27.10.23