2 צפייה בגלריה
דני דנון שוחח עם שגריר ארה"ב טום ניידס
דני דנון שוחח עם שגריר ארה"ב טום ניידס
דני דנון ושגריר ארה"ב בישראל טום ניידס
שגריר ישראל באו"ם לשעבר ויו"ר הליכוד העולמי דני דנון שוחח אתמול (שישי) עם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס בנוגע לקידום הליך הפטור מויזה לישראלים. השיחה היא האחרונה במספר שיחות ופגישות שקיימו השניים בנושא בתקופה האחרונה דנון הבהיר בשיחה לניידס כי הממשלה החדשה נחושה לסיים בהקדם את הליך הפטור מויזה, ולהשלים את החקיקה הנדרשת.
תוכנית הפטור מויזה (Visa Waiver Program), מאפשרת לתושבים מ-40 מדינות שבהסכם לטוס לארה"ב לצרכי עסקים או תיירות לתקופה של 90 יום, ללא צורך בויזה. בשיחה עם השגריר אמר דנון כי הוא מתכוון לסייע ככל יכולתו על מנת לסיים בהקדם את החקיקה הנדרשת כבר ברבעון הראשון של שנת 2023, ובכך להביא להשלמת התהליך שחשוב לישראלים רבים, ולהידוק הקשרים בין ישראל לארה"ב.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב ויזה דרכון
ארה"ב ויזה דרכון
הליכוד התנגד לחקיקת הויזה בכנסת הקודמת: "פגיעה לא מידתית בפרטיות"
(צילום: shutterstock)
עד כה נחתמו שני הסכמים עם הממשל האמריקני, שיאפשרו שיתוף מידע באופן הדדי בין המשרד לביטחון פנים לבין המשרד לביטחון המולדת וה-FBI. עם זאת, על מנת להסדיר מנגנונים שיאפשרו לנטר ולאתר גורמים חשודים, יש לאפשר לארה"ב גישה מוגבלת, למאגרי המידע הישראליים, וזאת בתמורה לגישה דומה למאגרי המידע האמריקניים.
הסדר שכזה אינו יכול להתבצע באמצעות שינוי התקנות הממשלתיות בלבד, ומחייב חקיקה ראשית בכנסת - שלא התאפשרה בכנסת הקודמת, שכן הליכוד התנגד להעביר את החקיקה בועדת ההסכמות בנימוק שאחד החוקים כולל פגיעה לא מידתית בפרטיות. עם זאת, ההערכה במערכת הפוליטית היא כי ההתנגדות נבעה מהרצון למנוע מהממשלה של לפיד הישג חשוב בדמות הפטור מויזה.