גורמי אופוזיציה באיראן הפיצו אתמול (שלישי) "דיווח ראשוני" ברשתות החברתיות, שלפיו שגריר איראן בלבנון, מוג'טאבה אמאני, ערק לישראל - לאחר שנעדר יום לפני כן.
השגריר האיראני כנראה נבהל מההאשמות, ומיהר לצייץ בחשבונו ברשת X (לשעבר טוויטר) כי "שמועות אלו נוצרו על-ידי רשתות לוחמה פסיכולוגיות של ישראל, ומתוך חשש מתגובת איראן. הן לא ראויות לתגובה". בנוסף, אמאני השתתף בהלווייתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר סלים אל-חוס, ולא חסך שם באיומים על ישראל.
מוג'טאבה אמאנימוג'טאבה אמאנימתוך X
כאמור, השגריר האיראני ניצל את ההזדמנות להפריך את השמועות ולתקוף את ישראל בהלווייתו של חליל אל-חוס, ראש ממשלת לבנון לשעבר שכיהן בשלוש קדנציות שונות, ונפטר השבוע בגיל 94.
"עמדותיו האמיצות, ההיסטוריות והנבונות של ראש הממשלה המנוח וההתנגדות שלו לישות הציונית יישארו בני אלמוות בהיסטוריה", כתב ברשת X. "הוא לקח חלק חשוב מאוד בניצחון בשנת 2000 ובנסיגה המשפילה של הצבא הישראלי מדרום לבנון".
הרשתות באיראן מרבות להפיץ תיאוריות שונות שאינן נכונות. למשל, אחרי מותו של נשיא איראן איברהים ראיסי בהתרסקות מסוק בצפון-מערב המדינה, כמה כלי תקשורת בעולם ציטטו דיווחים מהרשתות שלפיהם סוכן המוסד "אלי קופטר" הוא הטייס שאחראי להתרסקות. כמו כן, אחרי חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, החלו להתפשט השמועות על כך שסוכן אחר בשם "עמית נקש" - הוא שביצע את הפעולה המיוחדת.
פורסם לראשונה: 10:38, 28.08.24