2 צפייה בגלריה
   בית משפט מחוזי תל אביב גזר דין ל הרצל שמאמי מחדרה
   בית משפט מחוזי תל אביב גזר דין ל הרצל שמאמי מחדרה
שמאמי בבית המשפט המחוזי בת"א
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (א') 40 חודשי מאסר על הרצל שמאמי (70) מחדרה בגין עבירות נשק, לאחר שסיפק נשק ותחמושת לסלומון מדמון, שנאשם ברצח יוסף יוספיה ב-2022 ברמת גן.
מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ליהי מלצמן עולה כי שמאמי סיפק אקדח וקליעים לנאשם ברצח, סלומון מדמון, אבי חתנו של הקורבן. לפי החשד, מדמון ירה למוות ביוספיה באמצעות הנשק והתחמושת שסיפק לידו הנאשם, בסמיכות למועד פגישתם.
2 צפייה בגלריה
סלומון מדמון
סלומון מדמון
סלומון מדמון (מימין) ויוסף יוספיה (משמאל)
(צילום: דנה קופל)
בבקשת המעצר ציינה עו"ד מלצמן: "יש במעשי הנאשם כדי להעיד על הסיכון הנשקף ממנו לביטחון הציבור בכללותו, עת סיפק אקדח שאינו רשום במאגרים ומקורו אינו ידוע, מחסנית המכילה כדורים וקופסה ובה 38 כדורי אקדח נוספים. בחלוף כשעה מעת אספקתם שימשו לרצח של אדם".
מכתב האישום שהוגש נגד מדמון עולה כי הרקע לירי הוא סכסוך משפחתי שקשור להליך הגירושים בין ילדיהם של השניים. זמן לא רב בטרם הרצח החליטה בתו של יוספיה להיפרד מבנו של מדמון. היא עזבה את בית המגורים המשותף ועברה להתגורר בבית הוריה עם ילדיהם של בני הזוג. מדמון האשים את המנוח במצב ואף איים על חייו כמספר ימים לפני הרצח.
לפי החשד, ב-18 ביוני 2022 מדמון ירה באבי כלתו שש פעמים בחדר המדרגות בכניסה לדירתו, בה שהו באותה העת רעייתו, בתו ונכדיו של הקורבן.
עו"ד שי לוי, המייצג את שמאמי, מסר כי "האירוע הוא קשה וטראגי גם עבור הנאשם. 40 חודשי מאסר בפועל שנגזרו על הנאשם שהינו אדם מבוגר אינו דבר קל. הנאשם התחרט על מעשיו ממעמקי נפשו".