פרניליה אן מרי קרקום וססיליה שרודר פג'להוי, שתי הנשים שהיו במרכזו של הסרט "נוכל הטינדר" בנטפליקס אודות מעלליו של סיימון לבייב (ששינה את שמו משמעון חיות), העידו הבוקר (יום ה') בבית משפט השלום בתל אביב, במסגרת ההליך המשפטי שמתנהל נגדו. מי שברגע האחרון לא הגיע לדיון הוא דווקא סיימון לבייב עצמו, שעורך דינו הודיע שהוא פונה לבית החולים בלילה לאחר ש"חש ברע".
העדות נגד סיימון לבייב, היום: "שהאמת תצא לאור"
(צילום: ליאור שרון )

4 צפייה בגלריה
דיון הוכחות של משפחת לבייב נגד נוכל הטינדר בבית משפט השלום בתל אביב
דיון הוכחות של משפחת לבייב נגד נוכל הטינדר בבית משפט השלום בתל אביב
הוטסו לישראל במיוחד כדי להעיד. פרניליה (מימין) וססיליה
(צילום: דנה קופל)
4 צפייה בגלריה
סיימון לבייב
סיימון לבייב
לא הגיע לדיון כי חש ברע, לטענת עורך דינו. סיימון לבייב
(צילום: מוטי קמחי)
השתיים הוטסו במיוחד לישראל לשם כך, וזומנו להעיד במסגרת הקובלנה הפלילית שהגישו לפני כשנתיים חלק ממשפחת לבייב, שבראשה עומד איש העסקים לב לבייב. הקובלנה, נציין, היא אישום פלילי, שבו המאשים הוא לא המדינה אלא אדם פרטי. מטרת הקובלנה היא להעמיד את הנאשם לדין בסוף ההליך. משפחת לבייב, נזכיר, טוענת כי סיימון לבייב הציג עצמו כבנו של איש העסקים האמיד לב לבייב. לטענתם, הפרשה גרמה לפגיעה בפרטיותם ובשמם הטוב. הקובלנה הוגשה על ידי כמה מילדיו של לבייב באמצעות עורך הדין גיא אופיר.
עו"ד גיל בר זוהר, נציגו של סיימון לבייב, הסביר לשופט את פשר היעדרותו מהדיון הבוקר: "הבן אדם חולה, הוא בבית חולים, וישלח מסמך רפואי". נציג משפחת לבייב, עו"ד גיא אופיר, אמר: "העדות טסו במיוחד, אחת טסה מנאשוויל, היה ברור שהוא הולך להיות 'חולה'. בכל פעם שיש דיון מהותי שלא מתאים לו לבוא, יש משהו. זה לא מתקבל על הדעת שהנאשם ישבש את ההליך".
ראשונה העידה פרניליה משבדיה, שסיפרה: "הכרתי אותו דרך אפליקציית היכרויות ב-2018. נפגשנו לראשונה באמסטרדם. בהתחלה זה היה אמור להיות מפגש רומנטי כי הכרנו באפליקציה, יותר מאוחר הפכנו להיות ידידים. בהתחלה הוא הציע לשלם לי על הטיסה, הוא שלח לי כרטיסים במייל שנראו די אמינים. בפגישה הוא הציג את עצמו כסיימון לבייב, שהוא יו"ר מנכל LLD DIAMONDS (שהיא בבעלות איש העסקים לב לבייב, ג"מ) והוא טען שהוא מכונה 'הנסיך'.
עוד היא סיפרה: "ביקשתי שיראה לי איך עובדת תעשיית היהלומים, הוא עשה לי סיור ונכנסנו לחנויות. הוא הסביר כי 'ככה עובדים המכרות שלנו'. בכל הזמן הזה הוא הציג את עצמו כעובד בחברת היהלומים ובתור הבן של לב לבייב. במסעדות ובמקומות אחרים כולם התייחסו אליו בתור 'סיימון לבייב'. אנשים כנראה היו מוכנים אליו מראש, אמרו לו 'ברוך שובך מר לבייב'. ככה זה נמשך מספר חודשים".
באותה שנה, כך סיפרה, הוא החל לשלוח לה קטעי עיתונות מישראל, כולל דיווח על אישה שנפלה למותה, וטען כי אנשים רודפים אחריו ואחר משפחתו, ושהוא נמצא בסכנה. "הוא אמר שהחשבון שלו ננעל והוא זקוק לעזרה. הוא הבטיח להחזיר לי כסף, וקיבלתי שוברי תשלום מטעם LLD DIAMONDS. הוא רימה אותי בסכום של 65 אלף דולר, העברתי מחשבון החסכון שלי סכומים גדולים עבור הטיסות שלו", סיפרה.
4 צפייה בגלריה
לב לבייב
לב לבייב
לב לבייב. "סיימון טען שאביו הוא 'מלך היהלומים'"
(צילום: אוראל כהן)
לדבריה, "קיבלתי הסברים ממנו והודעות אודיו מאישה נוספת שהסבירו למה הכסף לא הגיע, תירוצים על גבי תירוצים. רציתי לקבל את הכסף חזרה אך הוא לא הגיע מעולם. בהמשך התקשר אליי עיתונאי ומסר לי שהוא הונה הרבה אנשים במעשים דומים". לאחר מכן, סיפרה, היא דיווחה עליו למשטרה בשבדיה ובהולנד. "אני מאוד שמחה להגיע לכאן לדיון, ושהאמת תצא לאור".
אחריה העידה ססיליה, שגם הופיעה בסרט אודות לבייב. "ב-2018 הכרתי אותו לראשונה בלונדון, אחרי שהייתה לנו התאמה בטינדר. היה לו קישור לאינסטגרם שלו, ויכולתי לראות שהוא קשור למשפחת לבייב. היו לו הרבה תמונות של עבודה וטיולים והרבה עוקבים". לדבריה, לבייב סיפר שהוא "מנכ"ל של חברת יהלומים גדולה, אחרי שקיבל את התפקיד מאביו, שמכונה 'מלך היהלומים'", וכי במסגרת עבודתו הוא נדרש לטייל ולחתום על חוזים עם לקוחות.
"התחלנו אז לצאת והפכנו לבני זוג", היא הוסיפה. "היה לו שומר ראש ששמו פיטר, וסיימון אמר שהוא התקבל לקבל איומים ממתחריו ולכן זקוק להגנתו. לאחר כמה זמן הוא סיפר לי שצוות האבטחה שלו ביקש ממנו לא להשתמש בכרטיס האשראי שלו לצורך נסיעות, 'כי אז יוכלו לדעת איפה הוא נמצא'. האמנתי לו. הוא נראה מותש ובלחץ, וביקש להשתמש בכרטיס שלי".
"בנקודה זו", היא סיפרה, "הוא הראה לי כל כך הרבה על משפחתו. תמונות שהוא נוסע במטוס פרטי, אנשים רבים שערבו לשמו הטוב, ולכן זו הייתה נראית לי בקשה מזערית". לדבריה, לבייב החל לקנות בכסף כרטיסי טיסה, והכניס אותה לחובות של 250 אלף דולר. "בשלב מסוים הוא אמר שהוא צריך להגדיל את מסגרת האשראי, ושירשום אותי בתור עובדת בחברה וישלח לי תלושי שכר במייל ששימשו אותי להוכחה באמריקן אקספרס שאני מרוויח כסף, וכך גדלה מסגרת האשראי. בפועל, לא קיבלתי כסף".
בשלב זה הסביר לה השופט שהיא עשויה להפליל את עצמה בסיפור, והיא השיבה: "הייתי חשודה ונוקיתי, אני לא מפחדת מזה. הוא הכניס אותי לגיהינום ויותר חשוב לי להראות שהוא זייף מסמכים. נתתי לו אשראי נוסף, לקחתי הלוואות באותו זמן כי האמנתי לו ואהבתי אותו. הלחץ היה עצום, יום ולילה הוא טלפן, והרגשתי שחייו תלויים בי".
4 צפייה בגלריה
עורך דין עו"ד עוד גיא אופיר
עורך דין עו"ד עוד גיא אופיר
"הוא פיזר את המוניטין של המשפחה והשתמש בו להונות אנשים". עו"ד גיא אופיר, נציג משפחת לבייב
(צילום: יח"צ)
בקובלנה נטען עוד כי "משפחת לבייב היא משפחה אמידה, ולה עסקים רבים, ובהם חברת יהלומים מזוהה עימה. סיימון לבייב שינה את שמו עימו נולד, שמעון יהודה חיות, לסיימון לבייב, ותקופה רבה התחזה ועודנו מתחזה לבן משפחת לבייב בישראל ובעולם. תקופה ארוכה, מציג הוא מצג שווא כי הוא בנו של לב לבייב, ומקבל טובות הנאה רבות, בהן חומריות, והכול תוך עורמה ודברי כזב, כי הוא בן למשפחת לבייב".
סיימון לבייב, זכה לכינוי "נוכל הטינדר" בשל אותה סדרת טלוויזיה. הוא דחה את הטענות כי התחזה לבן משפחת לבייב בריאיון לחדשות 12, וגם יצא נגד מה שנטען נגדו בסרט בנטפליקס. הוא טען כי "מעולם לא ביקשתי מאף אישה ומאף אחד כסף", וטען בנוסף כי בכוונתו לתבוע את נטפליקס. "אין קורבנות, הקורבן היחיד פה הוא אני", סיפר בעבר.
עורך דינו, גיל בר זוהר, מסר: "טרם הקובלנה, המשטרה והפרקליטות החליטו שלא להגיש אישום נגדו. לכן זו ונדטה של המשפחה. שמו רשום כך במרשם האוכלוסין. רצו להתנקם ולפגוע בו כמה שאפשר, את תשובותיו ניתן בתוך האולם. הטענות נגדו שקריות".
נציג משפחת לבייב, עורך דין גיא אופיר, מסר: "התיק הזה חובק עולם. יש פה אדם שלקח את המיתוג של משפחת לבייב ואת המוניטין שלהם ושל החברות שלהם, פיזר אותו בכל פינה בעולם, והשתמש בו להונות אנשים".