בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (חמישי) את אושר אגסי, תושב ראשון לציון בן 25, ברצח שלו קורוסטישבסקי, אותו דקר למוות לפני כשנה וחצי. אגסי הורשע על סמך הודאתו במסגרת הסדר טיעון, שבו עתרו שני הצדדים להטיל עליו עונש של 33 שנות מאסר בפועל לצד תשלום פיצויים למשפחת המנוח. הוא הורשע בעבירות רצח בכוונה, הצתה וסחיטה באיומים שהובילה למעשה. הדיון על מתן עונשו יתקיים בעוד כחודשיים, ב-18 בספטמבר.
תיעוד ממצלמות האבטחה סמוך לזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
הנרצח שלו קורוסטישבסקי  על ידי אושר אגסי
הנרצח שלו קורוסטישבסקי  על ידי אושר אגסי
הנרצח שלו קורוסטישבסקי
על-פי כתב האישום, שהגיש עו"ד נתנאל בוג'ו מפרקליטות מחוז מרכז, אגסי וקורוסטישבסקי גרו בעבר בשכנות בבניין מגורים בפתח תקווה. על רקע חוב כספי של אגסי, החליט הקורבן להגיש נגדו תלונה במשטרה. אז "גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לגרום למותו ולהצית את דירתו על מנת לטשטש ראיות. לשם קידום תוכנית הרצח, הצטייד הנאשם בבקבוק בנפח 4 ליטרים מלא בדלק, אותו הסתיר בכניסה לבניין, בסכין ובכפפות".
בהמשך נכתב באישום שעל בסיסו הורשע כי בסוף דצמבר 2022 החליט הנאשם להוציא את תוכניתו לפועל. הוא עטה כפפות ודפק בדלת ביתו של המנוח, שהכניס אותו לדירה. הוא אמר לו שהגיע כדי לשלם את חובו - ואז דקר אותו באמצעות סכין יותר מ-70 פעם בכל חלקי גופו במשך כארבע שעות. בשלב מסוים, נשבר להב הסכין והנאשם לקח מהמטבח סכין שנייה והמשיך לדקור את המנוח ללא רחמים. בשארית כוחותיו, הצליח המנוח להתרומם ולהתיישב על הרצפה, ואולם הנאשם הפיל אותו חזרה לרצפה והמשיך לדקור בעוצמה, גם לאחר מותו.
2 צפייה בגלריה
דיון החשוד ברצח והצתת גופה
דיון החשוד ברצח והצתת גופה
אושר אגסי בבית המשפט, לפני כשנה וחצי
(צילום: יריב כץ)
לאחר ביצוע הרצח, עזב אגסי את הדירה ונסע לקרובי משפחתו. מספר שעות לאחר מכן, חזר למקום, עטף את גופתו של קורוסטישבסקי בכלי המיטה, וגרר אותה במורד מדרגות הבניין. הנאשם ניסה להעלים את הגופה באמצעות אופנוע, אולם לא הצליח והותיר אותה על שביל הכניסה לבניין. לאחר מכן נטל את הדלק ממקום מסתור, תחילה שפך את הדלק בדירה ואחרי זה ניגש לגופת המנוח והצית אותה.
עורכי הדין איתי בר עוז וניצן ביילין, שמייצגים את אגסי, מסרו: "היום הוצג הסדר טיעון במסגרתו נקבע שאושר לא ירצה מאסר עולם בגין המעשים החמורים שביצע, אלא עונש קצוב, ואנו תקווה שפניו להליך שיקומי בין כתלי בית המאסר. כתב האישום תוקן לקולה בעיקר בשל ראיות שהציגה ההגנה מעבר לחומר הראיות ולא היו בפני המדינה בעת הגשת כתב האישום. בנוסף, מחומר הראיות עולה התנהלות מטרידה ביותר לגבי התנהלות משטרת פתח תקווה בבדיקת תלונות המנוח עובר למותו, התנהלות שמחייבת בחינה מעמיקה״.