דיווח של שוטרי הסיור של מגדל העמק שהגיעו ראשונים לזירת הרצח

המשטרה פענחה את הרצח של פאדי גריפאת (24) ביישוב זרזיר בגליל התחתון לפני חודשיים. בסוף השבוע הגישה פרקליטות מחוז צפון כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד מוהנד מאלכ גריפאת (21), אף הוא מזרזיר, בגין רצח ועבירות נשק.
את החקירה המהירה שהביאה לפענוח הרצח הוביל רב-פקד עמית גולן, ראש מחלק פשעים ביחידה המרכזית של מחוז צפון. היחידה הסתייעה בטכנולוגיה מורכבת במסגרת החקירה.
לידי ynet הגיע תיעוד בלעדי מרשת הקשר המבצעית ביום הרצח. בשיחה נשמעים שני שוטרי סיור. "יש פצוע ירי באזור? בינתיים אין לי מיקום", אמר אחד מהם. השני הגיב: "חבר'ה, אני מזהה שלושה רעולי פנים בשטח רצים לאזור התעשייה מכיוון בית העלמין".
השיחה נמשכה. "שלושה רעולי פנים בריצה בתוך השטח לכיוון אזור התעשייה, מי קרוב לשם?", אמר אחד משוטרי הסיור. השני הגיב: "מאזדה כסופה שנת 2006 או 2007 יצאה במהירות מאזור התעשייה האחורי לכיוון הכביש הראשי. קיבלת?". חברו אמר: "רכב מאזדה כסוף נמלט לי מהזירה, ככל הנראה עם החשודים. הפצוע שלנו במצב מאוד קשה, תזמין לי בבקשה טיפול נמרץ".
2 צפייה בגלריה
פאדי גריפאת
פאדי גריפאת
הקורבן פאדי גריפאת
הרצח אירע ב-20 בספטמבר. במשטרה טענו בתחילה כי מדובר בסכסוך בין עבריינים, אולם על לפי כתב האישום הרקע הוגדר "סכסוך דמים" בין משפחתו של הנאשם ומשפחתו של הקורבן.
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד יעל כץ, הנאשם הבחין במנוח בעת שנסע ברכבו עם נער. הנאשם ואדם נוסף רדפו אחריו ברכב וחסמו את דרכו. "הם ירדו מהרכב רעולי פנים, עוטים כפפות ומצוידים באקדחים. הם פתחו בריצה לעבר הרכב שבו ישבו פאדי גריפאת (והנער) וירו מאקדחיהם מספר רב של קליעים לעברם".
2 צפייה בגלריה
מוהנד גריפאת
מוהנד גריפאת
הנאשם מוהנד מאלכ גריפאת
באישום מתואר כי הקורבן ניסה להימלט בנסיעה לאחור, פגע במשאית שנסעה אחריו ונבלם. "בתוך כך, יצא פאדי מהרכב וניסה להימלט רגלית, אולם הנאשם והאחר המשיכו לירות לעברו ופגעו בו בעודו נמלט מהם".
עוד מתואר כי רכבו של הקורבן, שנותר ללא נהג, הידרדר כשהנער בתוכו עד שהתנגש בעמוד תאורה. גריפאת נפצע מקליעים בכל חלקי גופו, והתמוטט על הכביש. הוא פונה במצב אנוש לבית חולים סמוך, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.
הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.