תיעוד מהפצצת מחסן המטענים במחנה בלאטה
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל השמיד הלילה (בין שלישי לרביעי) מעבדת נפץ ומחסן מטענים במחנה הפליטים בלאטה בפאתי שכם, ובהם 15 מטענים מוכנים לשימוש. מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי צה"ל ומג"ב, בהובלת כוחות הנדסה ויהל"ם, השמידו במחנה הפליטים בלאטה שבמרחב חטיבת שומרון מעבדת נפץ שהכילה שבעה מטענים מוכנים לשימוש".
במהלך הפעילות, שבוצעה בסיוע מודיעין של השב"כ, נתקלו הכוחות במטען צד שהונח בכניסה למחנה הפליטים - והוא נוטרל לאחר שהיה מוכן להפעלה. בנוסף, לטענת הצבא, חשודים יידו אבנים, השליכו מטענים ובוצע ירי לעבר הכוח, שהגיב בירי לעבר חמושים במרחב. לא היו נפגעים בקרב הכוחות.
שרון כידון
כל מה שאפשר לומר על פעילות צה"ל בשכם
04:05
3 צפייה בגלריה
פיצוץ המחסן בבלאטה
פיצוץ המחסן בבלאטה
תיעוד מפיצוץ המחסן בבלאטה
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
ביתו של עבדאללה אבו שלאל הופצץ במחנה הפליטים בלאטה
ביתו של עבדאללה אבו שלאל הופצץ במחנה הפליטים בלאטה
הפעילות במחנה הפליטים, בלב סביבה אזרחית
3 צפייה בגלריה
עבדאללה אבו שלאל
עבדאללה אבו שלאל
הפלסטינים טוענים שבית משפחתו הופצץ. עבדאללה אבו שלאל
גורם ביטחוני אמר הבוקר כי כמות המבצעים ובעיקר טיבם מעידים על הפעילות העניפה של צה"ל באיו"ש נגד הטרור, למרות ההשתלחויות הבלתי פוסקות של פוליטיקאים מהקואליציה נגד קצינים: "נבחרי ציבור מגנים ומשתלחים בקצינים בפיקוד המרכז, הנתונים והעובדות מראים אחרת, זה הפיקוד ההתקפי ביותר מאז חומת מגן".
לפי הנתונים, יש מעל 170 הרוגים פלסטינים מתחילת השנה ביו"ש, רובם מחבלים ומעל 1,700 פעילויות התקפיות השנה וכ-3,000 פעילויות בשנת 2022. בנוסף, מעל 15 מבצעים חטיבתיים בוצעו בכל גזרת פיקוד המרכז מתחילת השנה.
(צילום: ירון ברנר)

לטענת הפלסטינים, הפיצוץ אירע במטה של תנועת פתח במחנה בלאטה. כמו כן, הופצץ גם ביתה של משפחת המבוקש עבדאללה אבו שלאל. כתוצאה מהעימותים במקום, כך דיווחו הפלסטינים, צעיר נפצע באורח אנוש מירי ושישה אחרים נפצעו מרסיסים מ"כדורים חיים שנורו על ידי חיילים".
מוקדם יותר הלילה התבצעה כניסת כ-1,500 מתפללים למתחם קבר יוסף באבטחת צה"ל מג"ב ומשטרה. הכניסה עברה בצורה חלקה יחסית וללא נפגעים, לצד מעט הפרות סדר. סביב חצות מחבלים שהגיעו עם רכב ירו לעבר עמדה צבאית סמוך לשכם, כוח מיחידה 636 פתח באש ופגע בהם. מחבל אחד שנפצע נעצר יחד עם נשקו - והרכב של המחבלים הוחרם. צה"ל פתח במרדף אחרי יתר המחבלים. ברכב נמצאו מעל 10 מחסניות ומטענים מאולתרים.
רק לאחר סיום כניסת המתפללים לקבר יוסף שבשכם, החלה הפעילות החריגה במחנה הפליטים. כוחות של הנדסה ויהל"ם מחטמ"ר שומרון, סיירת חרוב, גדוד 94 של חטיבת כפיר ומג"ב נכנסו למקום והשמידו את המעבדה והמחסן שהכילו יחד 15 מטענים מוכנים לשימוש. הפיצוצים היו מדויקים ומבוקרים, בלב סביבה אזרחית במחנה הפליטים בלאטה.