סרטון וידאו שצולם בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר מעמיד בספק את הדיווחים על מעשי אונס שקדמו לרציחתן של שתי נערות צעירות. כך טוען ה"ניו יורק טיימס", שפרסם ידיעה שלכאורה מערערת על עדותו של פרמדיק צבאי, לפיה שתי הנערות נאנסו לפני שנרצחו בידי מחבלי החמאס. בכתבה זו עדויות קשות לקריאה ולצפייה שאינן מומלצות לכל אחד.
הפרמדיק האלמוני היה בין עשרות אנשים שהתראיינו לכתבה שפרסם ה"טיימס" ב-28 בדצמבר, ובדקה את טענות האלימות המינית שאירעה ב-7 באוקטובר. לדבריו, הוא גילה בבית בבארי את גופותיהן של שתי נערות בלבוש חלקי עם סימני אלימות מינית. להבלטה של ה"טיימס" לסיפור עלולה להיות השלכות על עדויות מהטבח. בעיתון, חשוב לציין, התייחסו לעדות אחת - אך ייתכן שמקרים כאלה אכן התרחשו במקומות אחרים.
כלי תקשורת נוספים, כמו CNN, "וושינגטון פוסט" ו-AP דיווחו אף הם על עדות הפרמדיק. "אבל", כותב הטיימס, "צילומים שצולמו על ידי חייל ישראלי ששהה בבארי ב-7 באוקטובר, ונצפו על ידי חברי הקיבוץ ועל ידי הטיימס, מראים את גופותיהן של שלוש קורבנות בלבוש מלא וללא סימנים ניכרים של אלימות מינית, בבית שבו תושבים רבים האמינו כי התרחשו התקיפות המיניות".
העיתון מודה כי "לא ברור אם החובש התכוון לאותה סצנה", אבל מוסיף כי לדברי תושבי בארי, זה הבית היחיד בקיבוץ בו נרצחו שתי נערות, והם הסיקו מהסרטון שהנערות לא הותקפו מינית. נילי בר-סיני, חברת קבוצה מבארי שבדקה את הטענות על תקיפה מינית בבית, אמרה: "הסיפור הזה שקרי".
ה"טיימס" מציין כי עדותו של הפרמדיק הייתה אחת הבולטות בכל הדיווחים הבינלאומיים שתיארו אלימות מינית ב-7 באוקטובר. הפרמדיק, חייל מילואים ביחידה לחילוץ מיוחד בחיל האוויר, תיאר כי מצא את אחת הנערות שוכבת על הצד, כשמכנסיה קרועים ויש לה חבלות במפשעה. השנייה שכבה כשפניה צמודות לרצפה, עם פיג'מה משוכה עד הברכיים, החלק התחתון שלה חשוף וזרע מרוח על גבה.
2 צפייה בגלריה
הפרסום ב"ניו יורק טיימס"
הפרסום ב"ניו יורק טיימס"
הפרסום ב"ניו יורק טיימס"
2 צפייה בגלריה
האסון של משפחת הברון מקיבוץ בארי
האסון של משפחת הברון מקיבוץ בארי
בית שרוף בבארי. העיתון מודה כי "לא ברור אם החובש התכוון לאותה סצנה"
(צילום: טל שחר )
הסרטון החדש שראו חברי בארי מציג גופות של שתי נשים במסדרון מחוץ לממ״ד, עם כתמי דם על בגדיהן ועל הרצפה. בחדר סמוך צולמה אישה שלישית על הרצפה בשלולית דם, לבושה במכנסי פיג'מה וסווטשירט. כתב ה"טיימס", שצפה בסרטון, אישר את זהות הקורבנות עם חברי הקיבוץ, שזיהו אותם כשתי אחיות ואימן.
קיומו של הסרטון נודע לראשונה לחברי הקיבוץ ב-12 בפברואר, כאשר חיילים שמצאו את שרידי האחיות חזרו לבארי לסיור בהנחיית חברי הקיבוץ. במהלך הביקור דנו חברי הקיבוץ בטענות לתקיפה מינית, והחיילים שיתפו איתם את הקליפ בן 8 השניות. "מה שקרה להן היה מחריד, אבל הייתה הקלה גדולה לגלות שהן לא הותקפו מינית", אמרה לטיימס נילי בר-סיני.
לדברי ה"טיימס", נעשתה פנייה לפרמדיק שסירב לומר אם הוא עדיין עומד מאחורי עדותו, ואמר כי הוא "רוצה לשים את האירועים האלה מאחוריו". דובר מטעם צה"ל אמר לעיתון כי הפרמדיק עומד מאחורי עדותו, אך ייתכן שזכר לא נכון את המקום בו ראה את הנערות. הדובר, שדיבר עם העיתון בעילום שם, אמר שהפרמדיק עבד בכמה קיבוצים באותו סוף שבוע ואולי ראה את הקורבנות בקיבוץ אחר.
בסוף חודש אוקטובר, נזכיר, בעת שישראל עמלה על חשיפת הזוועות שאירעו במתקפת חמאס, דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, הפיץ את עדות הפרמדיק.