4 צפייה בגלריה
קפלן והעיר הגדולה – הזמנה להפגנה נגד בנימין נתניהו בביקורו בניו יורק, ארצות הברית
קפלן והעיר הגדולה – הזמנה להפגנה נגד בנימין נתניהו בביקורו בניו יורק, ארצות הברית
ההזמנה לערב גיוס הכספים בניו יורק
ההכנות של ראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית לקראת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא בארצות הברית נערכות עוד הרבה לפני שגלגלי מטוס הפמליה ינחתו על הקרקע. בשבועות האחרונים הם הפעילו מערך מודיעיני גדול כדי לאסוף פיסות מידע שיתחברו ללו"ז המלא של ראש הממשלה, היכן ישהה, עם מי ייפגש, ומיקומו הצפוי בכל רגע במהלך הביקור.
בקבוצות הוואטסאפ המקומיות מופץ סדר יום מדוקדק, הכולל משמרות מחאה לאורך כל היום ממול למלון שבו ישהה נתניהו, הפגנות מחוץ לכל פגישה מתוכננת, אירועים ושלל מחאות יצירתיות ברחבי העיר, בסגנון ההקרנה של המסר המחאתי שלשום על בניין מטה האו"ם.
לכבוד המאורע אף יגיעו לניו יורק כמה מראשי המחאה מישראל, ביניהם הדובר רועי נוימן והעיתונאית העצמאית אור-לי ברלב. יום לפני נחיתתו של נתניהו בניו יורק השניים, לצד פרופ' יעל ניב מאוניברסיטת פרינסטון, ישתתפו בערב מיוחד שמתוכנן במסעדת "הסלון" של אייל שני בניו יורק, מהמסעדות היקרות בעיר, במסגרתו מוזמנים תומכי המחאה המקומיים "לבוא לפגוש את תנועת המחאה הישראלית ולתמוך בכוח קפלן להצלת הדמוקרטיה של ישראל!".
4 צפייה בגלריה
גיוס הכספים להפגנת כוח קפלן נגד בנימין נתניהו בביקורו בניו יורק, ארצות הברית
גיוס הכספים להפגנת כוח קפלן נגד בנימין נתניהו בביקורו בניו יורק, ארצות הברית
מחירון התרומות שהופיע בהזמנה. נמחק בטענה שהייתה "טעות עריכה"
4 צפייה בגלריה
שקמה ברסלר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
שקמה ברסלר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, תל אביב
שקמה ברסלר. במטה המאבק הבהירו: לא נפגשת עם אף גורם תמורת כסף
(צילום: מוטי קמחי)
בהזמנה הרשמית נכתב באנגלית כי "זהו גיוס כספים עבור כוח קפלן - הארגון היחיד שמפיק ומפעיל את ההפגנות השבועיות בקפלן, תל אביב, לשם מאות אלפים יצאו מדי שבת, במשך תשעה חודשים, להביע את תמיכתם הבלתי מעורערת בדמוקרטיה. קפלן הוא גלגל ההצלה והמגדלור של תנועת המחאה. הפגנות קפלן עולות מעל 100,000 דולרים לשבוע (תחשבו על הפקת קונצרט של טיילור סוויפט כל שבוע). אנא תרמו בנדיבות. ישראל צריכה אותך!".
כרטיסי הכניסה לערב נמכרים בכ-40 דולרים (153 שקלים), ובנוסף בהזמנה נכתב כל אורח מחויב לתרום "לפחות 100 דולר לתמיכה בהפגנות קפלן. אלו גלגלי ההצלה של התנועה, וממומנים אך ורק על ידי כוח קפלן". הנוכחים ייהנו מפאנל שאלות ותשובות עם מובילי המחאה וכיבוד באדיבות הסניף המקומי של "המזנון", עוד מוסד קולינרי בבעלות השף שני, שכבר הביע בעבר את תמיכתו במחאה כמה פעמים.
אבל לפי ההזמנה המקורית, מי שיבחר לתרום יותר מהמינימום הנדרש יזכה בצ'ופרים שונים: למשל, עבור 250 דולר מקבלים את התואר "מגן דמוקרטיה" וחולצה אחת, תמורת 500 דולר זוכים לתואר "מפגין" ומקבלים 3 חולצות T, ותשלום 1,000 דולר מזכה בתואר "מפגין VIP" לצד 3 חולצות T, ספל ומכתב תודה משקמה ברסלר.
4 צפייה בגלריה
המוחים בקפלן
המוחים בקפלן
בהזמנה המקורית הוצעה תרומת 10,000 דולר תמורת "עזרה בעיצוב וייצור הבאנר בקפלן"
(צילום: רויטרס)
שקמה ברסלר בהפגנה, לפני שבוע וחצי
(צילום: satview)

דרגה אחת מעל מזכה בתואר "מארגן" תמורת תרומה של 5,000 דולר, והיא מקנה "סיור פרטי מאחורי הקלעים בביקור הבא שלך בקפלן". עבור עשרת אלפים דולרים ותואר "משפיען נראות" זוכים התורמים "לעזור בעיצוב וייצור הבאנר של קפלן בביקור הבא שלך בקפלן" ואילו תמורת 20 אלף דולר (76.5 אלף שקלים) ויותר זוכים התורמים לתואר "מארגן VIP" ופגישת קפה עם שקמה ברסלר, בזום או במציאות.
אחרי שכמה מקומיים מחו על המחירים הגבוהים וכתבו כי הם חשים שמתייחסים אליהם כאל "ארנק מהלך" שמונע לתרום על ידי "מניפולציות רגשיות" מכיוון שאינם יכולים להגיע פיזית להפגנות בארץ - מחירון התרומות נמחק מההזמנה הרשמית בטענה שהיה מדובר ב"טעות עריכה". המארגנים הדגישו כי ברסלר אינה מעורבת באירוע וכי מדובר היה רק ביוזמה מקומית במטרה לעזור למאבק בארץ עבור מי שרוצה לשמוע ולתמוך.
בכוח קפלן הסבירו אתמול כי מדובר ביוזמה פרטית שמגיעה מכוונה טובה, שלא תואמה איתם וירדה מהאוויר מיד לאחר שנודע להם הדבר. לדבריהם, ברסלר לא נפגשת עם אף גורם תמורת כסף וכל היוזמות והפרסים שקשורים לפעילות ההפגנות בארץ אינם מציאותיים.
מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסר בתגובה: "היוזמה לא מוכרת לנו, אינה קשורה למטה המאבק ולא על דעתנו. פרופ' שקמה ברסלר כלל לא צפויה לשהות בארה"ב בתקופת החגים וממילא היא אינה שותפה לאירוע המדובר".