סטודנטית בת 19 מהצפון חשפה מסכת התעללות אכזרית שנמשכה במשפחתה כמעט 20 שנים, מאז שאמה הייתה בהיריון איתה - ומחר (שני) יוגש כתב אישום חמור נגד אביה בגין התעללות ותקיפה של בני משפחתו.
הצעירה אזרה אומץ והתקשרה למוקד 100 לפני כמה ימים, ולחשה למוקדנים שאביה נוהג להכות אותה, את אחיה ואת אמה. רפ"ק חגי מימוני, קצין חקירות בכיר במרחב העמקים של המשטרה שמנהל את החקירה, סיפר כי בעקבות השיחה הוזעק צוות של שוטרי מרחב העמקים לבית המשפחה ועיכב את האב לחקירה. במקביל, החלו החוקרים לגבות עדויות מאשתו של החשוד וכן משאר ילדי המשפחה.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשדרות
זירת הרצח בשדרות
ארכיון
(צילום: רועי עידן)
"כשהשוטרים הגיעו לבית הם שמעו צעקות וצרחות מהדירה", סיפר מימוני. "הבת החלה לשדר לשוטרים סימני מצוקה וסימנה להם בחשש כבד שלא יעזו לספר לאב שהיא המתלוננת". במהלך החקירה, אמר השוטר, נחשפה מסכת אלימות קשה ואכזרית שנמשכה כמעט 20 שנה מצד האב, בשנות ה-40 לחייו שעובד כמאבטח במוסד ציבורי ומעולם לא הסתבך בפלילים.
בחקירתו, האב קשר את עצמו לחלק ממקרי האלימות, וסיפר שמדובר בדרך החינוך שבה הוא מאמין והגדיר את התקיפות כ"מכות חינוכיות", כלשונו. "באחד המקרים הוא הצליף בעזרת חגורה בבנו בן ה-17, רק משום שחשד שגנב לו סיגריות וכסף", שחזר רס"ב ויסאם אשקר, חוקר אלימות במשפחה במרחב העמקים. "הילד נמלט מהבית כשהוא שותת דם והסתובב ברחובות העיר בשעות הלילה, כשהוא מתלבט אם להגיע למשטרה ולהתלונן - אך בסופו של דבר פחד וחזר הביתה".
אשקר הוסיף כי "האלימות התחילה עוד כשאם המשפחה הייתה בהיריון, כבר אז הוא בעט לה בבטן. במקרה אחר המשפחה התיישבה לאכול - והאב שכעס על אחד מילדיו נטל מקל של מטאטא, היכה בעוצמה את הילד עד שהמקל נשבר, וגם המשיך להכותו". חומר הראיות שנאסף הועבר לפרקליטות, ומחר האב יואשם בכתב אישום עם 10 סעיפי אישום חמורים.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.