המעצרים - והחלטת השחרור התמוהה: המשטרה שחררה 17 שב"חים והחזירה אותם לשטחים - למרות שנגד כל אחד מהם הוגשו כתבי אישום עם בקשות למעצר עד תום ההליכים. ההחלטה התקבלה בטענה של היעדר מקומות כליאה זמינים, וזאת למרות שהמשטרה טענה בפני בית המשפט כי אותם שב"חים מסוכנים לציבור.
1 צפייה בגלריה
לוחמי מג"ב תפסו 61 שוהים בלתי חוקיים במבנה ביפו
לוחמי מג"ב תפסו 61 שוהים בלתי חוקיים במבנה ביפו
שב"חים שנתפסו לאחרונה במבנה ביפו
(צילום: דוברות המשטרה )
ראש שלוחת מעצרים ביחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים, רפ"ק איתי שמואלי שלח הודעה לבית המשפט, במספר תיקים בהם מואשמים שוהים בלתי חוקיים בשהייה שלא כדין בישראל בתקופת מלחמה וציין כי "מחמת מצוקת כליאה, נמסר למבקשת (המשטרה) כי המשיבים המפורטים לעיל גורשו מישראל בטרם התקיים דיון בבקשת המעצר ומשכך זו מתייתרת".
דברים אלו מעלים תהיות רבות לגבי התנהלות יחידת התביעות שכן זו הגישה כתבי אישום נגד הנאשמים וביקשה לכלוא אותם מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים בעניינים בנימוק ששהייתם בארץ, בהיותם תושבי שטחים בזמן מלחמה, מהווה סכנה למדינה ולביטחון הציבור.
מנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, משוחרר חזרה לרצועת עזה

מעבר לכך ציינה התביעה המשטרתית כי גם שחרורם באופן של הפקדת כספי ערבות אינו מתאים שכן יש חשש מהימלטות מהדין "שחרורם של המשיבים למקום מגוריהם - בשטחים גם אם ייעשה בתנאים לרבות הפקדה כספית, יביא למעשה לכך שהמשיבים יוכלו 'לקנות' שחרורם בכסף, שכן לרשויות אכיפת החוק לא תהיה כל דרך להביאם לדין בישראל".
לפני כשבועיים פרצה סערה ציבורית לאחר שמנהל בית החולים שיפא, מוחמד אבו סלמיה, שוחרר במפתיע מהכלא הישראלי. שחרורו גרם לגל של האשמות הדדיות, כאשר נטען בין היתר כי יש מצוקת מקום בבתי הכלא, מה שמביא לשחרור של עצורים.
משטרת ישראל התבקשה למסור תגובה וטרם עשתה זאת. לכשתתקבל, התגובה תצורף.