מחבל פלסטיני, שנעצר אתמול (שלישי) במחסום תרקומיא שליד חברון לאחר שלפי החשד התכוון לבצע פיגוע דקירה, ניסה לחטוף נשק מחיילת בעת טיפול שקיבל בבית החולים שערי צדק בירושלים.
בזמן מעצרו, החשוד התפרע והלוחמים הגיבו בירי לרגלו. במהלך מתן הטיפול הרפואי בבית החולים, המחבל ניצל סיטואציה שבה חיילת הורידה את נשקה, בזמן שהיה באמבולנס הצבאי בחניית המיון, וניסה לחטוף אותו ממנה. לטענת בית החולים, מאבטחי שערי צדק עזרו להשתלט על המחבל. הבוקר הוא שוחרר מטיפול.
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתרקומיא
זירת הפיגוע בתרקומיא
זירת פיגוע בתרקומיא. ארכיון
(צילום: שלו שלום)
מדובר צה"ל נמסר: "אתמול כוחות צה״ל זיהו חשוד במרחב מחסום תרקומיא ועיכבו אותו, לאחר תחקור החשוד עלה כי בכוונתו לבצע פיגוע דקירה. בזמן מעצרו החשוד התפרע והלוחמים הגיבו בירי. במהלך מתן הטיפול הרפואי מהירי, המחבל ניסה לחטוף נשק לכוח הצבאי שליווה אותו והכוח מנע זאת".

כוננות השיא בתקופת החגים

במקביל לכוננות מדי שנה בתקופת החגים, במערכת הביטחון מצויים בכוננות שיא בימים האחרונים, גם בצל ציון השנה לטבח 7 באוקטובר שחל שלשום. גופי הביטחון זיהו "נכונות לבצע פיגועים" סביב התאריך הזה, וסימנו כתאריך נפיץ גם את יום חג שמחת תורה, המציין גם הוא את תחילת מתקפת חמאס בתאריכה העברי.
בפיקוד המרכז קיימו הערכות מצב עם שב"כ והמשטרה כדי להתכונן לתקופת החגים ובצה"ל עיבו את הכוחות ביהודה ושומרון, השומרים על הצירים ליישובים – וכמובן גם בקו התפר.
בתקופה האחרונה התקבלו התרעות חמורות לביצוע פיגועים שיצאו בעיקר מצפון השומרון – אבל לא רק. בין היתר מדברים במערכת הביטחון על התרעות לפיגועים באופנים שונים, בהם פיגוע ירי לעבר צירים או יישובים ומטעני חבלה שיתפוצצו בלב שטח ישראל. בשל כך הגבירו במערכת הביטחון את מערכי ההגנה של היישובים בכמה תקנים נוספים, ובחלק מהמקומות אף הוסיפו אמצעי לחימה רבים.
באוגדת איו"ש תרגל בהפתעה מפקד האוגדה תת-אלוף יקי דולף את כל החטיבות מהר חברון דרך עציון, בנימין ושומרון. מלבד זאת ישנו עיבוי של המשימות בהגנה על קו התפר, מתוך חשש כי דרכו יחדרו מחבלים בשביל לבצע פיגועים בלב שטח ישראל. במהלך ראש השנה נתפסו על הגדר יותר מ-50 מסתננים שניסו להיכנס לשטח ישראל.
מאחורי כל ניסיונות הפיגועים עומדים איראן וחמאס, המזרימים כל העת כספים ליהודה ושומרון כדי להבעיר את השטח ולהציף אותו באמצעי לחימה מסוגים שונים.