"נכנס בכוח מהשער, צעק בפראות ופגע לי בחזה": הלימודים בגני הילדים בקצרין יחלו היום (ראשון) ב-9:30 במחאה על תקיפה של "נאמנת קורונה" אליס בן שושן, שסירבה להכניס ביום שישי לגן ילדים אב שלא הציג תו ירוק ופרץ למקום באלימות. האב היכה את אשת החינוך בחזה והתפרע בצעקות בגן, בזמן שאשתו צעקה על הילדים וקראה להם "לא להקשיב לאייכמן".
"מתחילת השבוע שעבר עברתי בין הגנים והסברתי את הכללים לגננות, לסייעות ובאמצעותן גם להורים", סיפרה ל-ynet בן שושן. "אני אחראית על חלוקת ערכות הבדיקה להורים כדי שלא כל הגן ייכנס לבידוד אם יש ילד חולה". לדבריה, כבר ביום חמישי היו הורים שהתנהגו בצורה תוקפנית, תוך אלימות מילולית, שסירבו לקבל את הדרישה להיכנס לשטח הגן רק בהצגת תו ירוק.
2 צפייה בגלריה
אליס בן שושן
אליס בן שושן
אליס בן שושן
האירוע ביום שישי החל כאשר בן שושן, שמונתה לתפקיד רק בתחילת השבוע, עמדה בפתח אחד הגנים, וזוג הורים הגיעו למקום עם בתם. "ביקשתי תו ירוק, אבל הוא הסתכל עלי כאילו הוא רוצה לאכול אותי", סיפרה בן שושן. "הוא נכנס בכוח מהשער, אני אחריו ואשתו גם אחריו. אמרתי לו שאסור לו להיכנס, ועמדתי בכניסה למסדרון בגן, כדי למנוע ממנו את הכניסה. הוא התנהג בצורה אלימה, ועם המרפק פגע לי בחוזקה בחזה, עד שהתקפלתי".
בן שושן סיפרה כי בני הזוג נכנסו לגן והתיישבו ליד אחד השולחנות של הילדים. "הוא המשיך להסתובב בפראות ולצעוק. אשתו בינתיים צעקה לעבר הילדים שהיו מאוד מבוהלים, 'אל תאמינו לאייכמן, אתם ילדים בריאים והם עושים אתכם חולים'. הילדה שלהם בכתה בהיסטריה. אני נחנקתי, רעדתי, אבל פחדתי בעיקר על הילדים", סיפרה.
2 צפייה בגלריה
התו הירוק בטלפון
התו הירוק בטלפון
תו ירוק
(צילום: רויטרס)
הסייעת בגן הזמינה את המשטרה וההורים עזבו את המקום זמן קצר לאחר מכן. בן שושן פונתה למרפאה ביישוב, ואחר כך נשלחה לבדיקות בחדר המיון, שם התברר כי היא סובלת מחבלה. בעקבות התקיפה, החליט ועד העובדים במועצת קצרין כי הלימודים בגני הילדים יחלו היום בשעה 9:30, לאות מחאה.
ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, אמר כי "ההתנהגות הזאת אינה אופיינית לקהילת קצרין ואני מגנה אותה בתוקף. המקרה הועבר לטיפול המשטרה ואני בטוח שהמשטרה תתייחס לאירוע בחומרה רבה".
פורסם לראשונה: 22:22, 06.11.21