2 צפייה בגלריה
משפחה פלסטינית הותקפה באבנים ע"י מתנחלים ביאסוף
משפחה פלסטינית הותקפה באבנים ע"י מתנחלים ביאסוף
האישה שהותקפה
(צילום: יש דין ומועצת יאסוף)
כ-30 מתנחלים תקפו חקלאים פלסטינים שמסקו עצי זית ליד העיירה הפלסטינית סלפית שבערי השומרון. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP, והוסיפה שארבעה פלסטינים נפצעו באורח קל בתקרית. המתנחלים שתקפו אותם ירדו מהתנחלות סמוכה למקום. המתנחלים שהגיעו למקום ניפצו מכוניות, ריססו גז פלפל וגנבו זיתים, ולפי הפלסטינים נלקחו גם כמה מחפציה של אחת הקורבנות.
2 צפייה בגלריה
משפחה פלסטינית הותקפה באבנים ע"י מתנחלים ביאסוף
משפחה פלסטינית הותקפה באבנים ע"י מתנחלים ביאסוף
הרכב שנרגם באבנים
(צילום: יש דין ומועצת יאסוף)
תיעוד: גניבת זיתים ביו"ש בשבוע שעבר
(צילום: יש דין )

המשטרה אמרה ל-AP שארבעה מתנחלים נעצרו בסמוך למאחז רחלים בחשד למעורבות במקרה, ובכליהם נמצאה גם סחורה גנובה ששייכת לאישה פלסטינית.
מארגון "יש דין" נמסר כי התקרית אירעה בסביבות השעה 11:00 בבוקר, וטענו כי המתנחלים תקפו משפחה פלסטינית שעיבדה את האדמות שלה ביאסוף, סמוך לרחלים. "התוקפים השליכו אבנים על בני המשפחה", נטען. "לאחר שחלק מהפלסטינים הצליחו להימלט, התוקפים הצליחו להגיע לאם המשפחה, בשנות ה-50 לחייה, וריססו גז פלפל על פניה. לאחר מכן, הם רגמו באבנים את רכב המשפחה ורכב פלסטיני נוסף שהיה בקרבת מקום. בסוף התקיפה ברחו המתנחלים מהאזור".
עונת המסיק שהחלה בשבוע שעבר בשטחי יהודה ושומרון, נציין, תמיד מביאה איתה חיכוכים בין יהודים לפלסטינים, משום שלא מעט מעצי הזית של הפלסטינים נמצאים בשטחים פתוחים שקרובים מאוד ליישובים או מאחזים יהודיים. החיכוכים הללו יוצרים עימותים באופן קבוע, ובמנהל האזרחים ובצה"ל מודעים לסיטואציה הנפיצה - שכל רגע יכולה לייצר אירועי אלימות בכל גזרה.
ב"יש דין" אומרים כי מתחילת עונת המסיק הם תיעדו "17 אירועי אלימות מתנחלים הקשורים במסיק, מתוכם שלושה אירועים של תקיפת מוסקים על-ידי אזרחים ישראלים, חמישה אירועים של כריתה או שריפה של עצי זית ושבעה מקרים שבהם ישראלים מסקו עצי זית ששייכים לפלסטינים וגנבו את הפרי". לפי יש דין, "היו גם מקרים נוספים של הפרעה למסיק או מניעת גישה לאדמות".