כחודש וחצי אחרי שנורה ברכב על ידי רעולי פנים מחוץ למסגד בכפר כנא, לוחמי מג"ב עצרו אמש (שבת) בדירת מסתור סמוכה לג'נין ארבעה חשודים ברצח של נסים חמזה (49). בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם בשבוע.
בתיעוד שנתפס במצלמות האבטחה, ב-21 במאי נראה חמזה, תושב המקום, יוצא מהמסגד נכנס לרכב שחור, אז מגיעים רעולי פנים שוברים את חלונות הרכב ויורים בו. החשודים נמלטו, חמזה נפצע אנושות, פונה לבית החולים ושם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
תיעוד המעצר סמוך לג'נין - והרצח מחוץ למסגד

1 צפייה בגלריה
 נסים חמזה
 נסים חמזה
הנרצח, נסים חמזה
חקירת הרצח הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ), שהחלה בחקירה סמויה לבירור הרקע לרצח, שעל פי החשד הוא סכסוך בין משפחות. כאמור, המחוז הצפוני במשטרה ומסתערבי החטיבה הטקטית של מג"ב פשטו אמש על הדירה ועצרו את חוליית החיסול, שמאותו היום הייתה בבריחה.
חשוד נוסף, תושב כפר כנא, נעצר לפני כשבוע וחצי ומעצרו הוארך בהתאם לבקשת המשטרה. כמו כן, חשוד שישי נעצר הלילה והיום יובא לדיון בבית המשפט. החקירה נמשכת.
ביישוב סיפרו תושבים כי חמזה "אדם טוב, הוא לא קשור לסכסוך, רצחו את האדם הכי טוב במשפחה בדם קר כדי להכאיב לאחרים". חבריו וקרוביו אמרו כי הרצח שלו "היה עצוב וכואב לכולם, כי כולם הכירו אותו. הוא היה אדם נהדר, ישר ומכובד שעזר לאנשים. פשוט רצחו אותו בדם קר. היה חשוב לנו לשמוע על המעצרים ולהעניש את כל מי שהייתה לו יד ברצח האכזרי".
לדבריהם, "הוא התכוון לנסוע לסעודיה לעלות לרגל (בחג הקורבן, ח"ש). המון אנשים ביקרו אותו בבית ולחצו את ידיו לפני שטס. הוא היה שמח מאוד לקראת הטיסה, ולצערנו נורה למוות לפני שהגשים את חלומו".
אתמול הוכה למוות במסגד בעיר טמרה שבגליל התחתון סמיח אלג'לילי, תושב לוד כבן 50. לפי החשד, אלמונים נכנסו למסגד והכו אותו באכזריות בכל חלקי גופו באמצעות אלת ברזל. מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה הגיע כבר ל-119 לעומת 114 באותו יום בשנה שעברה - שהייתה שנת שיא במספר הנרצחים הערבים.