יממה אחרי שהחקלאי אייל אוזן נהרג מירי נ"ט בגבול לבנון, צה"ל חיסל הלילה (בין חמישי לשישי) חוליית מחבלים חמושה במרחב הר דב, על הגבול, אחרי שניסתה לחדור לשטח ישראל.
תיעוד חיסול המחבלים, והתקיפה בסוריה
(צילום: דובר צה"ל)

הכותרת
האם אפשר למוטט את חמאס? אתם שאלתם - רון בן ישי ענה
26:51
המחבלים, שלושה במספר, היו חמושים ברובי קלצ'ניקוב ובטילי כתף, והתכוונו לבצע פיגוע שסוכל ברגע האחרון על-ידי תצפיתנית מגדוד עיט שזיהתה אותם. התצפיתנית ותצפיתניות נוספות הכווינו את צה"ל לתקיפה, וכטב"ם תקף את המחבלים על קו הגבול - בטרם הצליחו להוציא לפועל את תוכניתם.
בתקרית אחרת הלילה בצפון, צה"ל תקף יעדים של הצבא הסורי, בתגובה לירי הרקטי אמש לבוקעתא.
חיסול המחבלים הלילה בהר דב מגיע אחרי עוד יום קרב בצפון, שבו נהרג כאמור באחת ממתקפות טילי הנ"ט של חיזבאללה בגבול החקלאי אייל אוזן, בן 54 מגשר הזיו, בשעה שעיבד את מטע התפוחים שלו סמוך ליישוב מת, בקרבת הגבול. מותו נקבע במקום, ובני משפחתו סיפרו כי הוא סירב לעזוב את המטעים שלו. בתגובה לירי הנ"ט הקטלני, צה"ל תקף ממסוקי קרב, טנקים ובאמצעות ירי ארטילרי את מקורות הירי. לאורך היום אתמול תקף צה"ל גם שורה של מטרות חיזבאללה.
1 צפייה בגלריה
אייל אוזן
אייל אוזן
אייל אוזן ז"ל. נהרג מנ"ט של חיזבאללה
(באדיבות המשפחה )
נתניהו עם הלוחמים אתמול בצפון. שיגר מסר מאיים לחיזבאללה
(צילום: עומר מירון, לע"מ)

ממש בזמן ירי הנ"ט שממנו נהרג אוזן קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הערכת מצב בפיקוד הצפון. בשיחה עם לוחמים בסוללת תותחנים בגליל העליון שיגר נתניהו מסר מאיים לחיזבאללה, ואמר כי אם ארגון הטרור "יבחר לפתוח במלחמה כוללת, אז הוא במו ידיו יהפוך את ביירות ודרום לבנון, לא רחוק מכאן, לעזה ולחאן יונס".